1396-07-26 10:02
631
0
45419
مسئول پليس فتا گلستان خبر داد:

دستگیری عامل فروش غيرمجاز دارو در فضای مجازی گلستان

​مسئول پليس فتا گلستان با بیان اینکه بر اساس دستور‌العمل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عرضه دارو در اینترنت غیر مجاز است، گفت: شهروند گرگاني كه اقدام به تبليغ و فروش داروي غير مجاز از طريق فضاي مجازي ‌مي‌نمود توسط پليس فتا گلستان دستگير شد.

به گزارش گلستان ما، سروان وحيد صاحبكاران در تشريح اين خبر اظهار كرد: در پي رصد فضاي مجازي توسط كارشناسان اين پليس، صفحه‌اي كه در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي که اقدام به تبليغ و فروش اينترنتي دارو و مكمل‌هاي بدنسازي غيرمجاز مي‌نمود؛ شناسايي و دستگيري مدير صفحه مذكور طي تشكيل پرونده قضايي در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي‌هاي صورت گرفته و رديابي‌هاي اطلاعاتي و به كار گيري شگردهاي پليسي نهايتاَ فردي ساكن شهر گرگان شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازجويي هاي صورت گرفته،‌ به ايجاد و مديريت صفحه مذكور اعتراف نموده و اذعان داشت هدفش از اين كار كسب منافع مالي بوده كه در ادامه متهم به همراه پرونده جهت تعيين تكليف قضايي روانه دادسرا گرديد.

سروان صاحبکاران تاکید کرد: قانون به صراحت تأکید دارد، فروش دارو از طریق شبکه‌های مجازی به هر شکلی ممنوع است به عبارتی داروخانه‌ها، ارگان‌ها و هیچ شخصی اجازه ندارد در سیستم مجازی اقدام به فروش دارو کند.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه نمود دارو را فقط از داروخانه و مراكز معتبر و مجاز خريداري كنند و توجهي به تبليغات فريبنده درفضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعی نكنند زیرا بسیاری از این تبلیغات در جهت کلاهبرداری از شهروندان بوده و یا دارو و مکمل‌های عرضه شده فاقد اعتبار و در برخی موارد غیرقابل مصرف برای انسان بوده که غیرمجاز و از مبادی غیرقانونی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

‌وي یادآور شد: پليس فتا در راستاي وظايف ‌ذاتي خود با اقدامات مجرمانه در اين فضا مطابق قانون جرايم رايانه‌اي رفتار خواهد نمود.

سروان صاحبکاران در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانين نظام مقدس جمهوري اسلامي، آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌های سايبری، لينک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمايند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.