1396-08-16 17:03
666
0
46284
پاسخ بنیاد مسکن استان گلستان به گلایه اهالی قازانقایه:

ساخت و سازهای روستای قازانقایه غیرمجاز و در عرصه‎های ملی واقع شده/ با دریافت بهای عرصه تصرفی، منازل به متقاضی، واگذار می‎گردد

بنیاد مسکن استان گلستان، به سوال برخی از مردم روستایی شهرستان مراوه تپه در خصوص علت دریافت پول بابت زمین های مسکونی از ساکنین آن روستا، پاسخ داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، روز گذشته جمعی از ساکنین روستای قازانقایه در تماس با راه اترک از دریافت پول بابت زمین های مسکونی خود توسط اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلایه داشتند که برای فهمیدن علت دریافت این پول از مردم با رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه تماس گرفتیم و وی پاسخ دقیق این سوال را منوط به پاسخ روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان برشمرد.

هر چند صابری اشاره کرد که در این مورد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و... تخفیف های لازم دیگری هم مد نظر قرار خواهیم داد.

متن پاسخ اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان:

مدیر مسئول محترم سایت راه اترک

با سلام

احتراما در پاسخ به مطلب اشاره شده در سایت راه اترک با عنوان «دومین طرح سوال از مسئولین شهرستان مراوه تپه کلید خورد» به استحضار می رساند، موضوع مورد پیگیری مربوط به ساخت و سازهای انجام شده در اراضی منابع ملی در روستاهای شهرستان مراوه تپه می باشد که تحت عنوان تصرفات اراضی دولتی و ملی از سوی منابع طبیعی بعضا مورد پیگیری قضایی قرار گرفته و با آرای قلع و قمع و تخریب مستحدثات مواجه می گردیدند که با تصویب ماده 4 قانون ساماندهی مسکن و واگذاری کل عرصه منابع ملی داخل محدوده طرح هادی به بنیاد مسکن، این ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات نیز در زمره اراضی متعلق به بنیاد واقع گردید که حسب دستورالعمل واگذاری اراضی روستایی بنیاد مسکن و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنوات قبل از مالکیت بنیاد، مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال می بایست رفع تصرف و آزادسازی صورت گیرد و یا در صورتی که در اراضی تصرفی در گذشته احداث بنا شده باشد با هدف کمک به خانه دار شدن روستاییان و غیره با دریافت بهای زمین عرصه تصرفی به متقاضی، واگذار گردد.

با این اوصاف متاسفانه با توجه به اینکه سابقه ی برخی از این تصرفات زیاد می باشد (حدود 10 الی 20 سال) و تا کنون نیز در برخی از تصرفات برخوردی صورت نگرفته بود، برخی ابراز نارضایتی دارند حال اینکه چنانچه قانون اخیرالذکر وجود نداشت، می بایست تصرفات، آزادسازی و ساخت و سازها نیز تخریب می شدند.

علی ایحال با لحاظ این شرایط طی دستورالعمل مربوط ضمن اعمال تخفیف در قیمت پایه کلی روستا، نسبت به قیمت روز، برای هر قطعه تا سقف نصاب تفکیکی حدود 70 درصد تخفیف اعمال می گردد که قیمت نهایی بسیار بسیار کنتر از قیمت روز می باشد و بالطبع بر اساس شرایط و موقعیت هر روستا قیمت های پایه متغیر می باشد.

در عین حال قابل ذکر است موضوع مذکور در جلسه ای حسب هماهنگی فرماندار و نماینده محترم مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در مورخه 96/5/9 در دفتر مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان با حضور فرماندار محترم، مدیرکل محترم دفتر فنی استانداری و مدیرکل محترم منابع طبیعی در جهت بررسی و پیش بینی راهکارهای کمک به روستاییان این منطقه محروم و استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود در جهت ارائه خدمات به متقاضیانی که در چنین وضعیتی قرار دارند و بعضا نیز درخارج از محدوده طرح هادی واقع شده اند برگزار و کمک قابل توجهی صورت گرفت و مقرر گردید حداکثر مساعدت با رعایت و حفظ حقوق بیت المال و در حدود اختیارات قانونی انجام گیرد.

در ادامه لازم به ذکر است که مبلغ اولیه قیمت زمین بر اساس گزارش کارشناسی مشخص گردید که با پیگیری بعمل آمده از طرف فرماندار شهرستان، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مساعدت مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان بعد از چند مرحله تعدیل به قیمت نهایی فعلی رسیده که به روستاییان عزیز نیز اعلام گردیده است.

لذا کماکان این بنیاد بر حسب وظیفه ذاتی در خدمت رسانی به مردم محروم، آمادگی لازم ر ا دارد که در چار چوب ضوابط و قوانین و مقررات در خدمت مردم منطقه باشد.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان

gazanghaye2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.