1396-08-21 09:51
516
0
46453
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

یک‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان به مدرسه بازگشتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: براساس آخرین اطلاعات حدود ۲ هزار و ۹۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در پایه اول ابتدایی در استان گلستان وجود دارد که امسال بیش از یک‌هزار دانش آموز به مدارس عادی فرستاده شدند.

به گزارش گلستان ما، سعید مازندرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت تعاون جلوگیری از نسلی شدن فقر است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای وزارتخانه، آماده کردن شرایط تحصیل برای افرادی است که دچار مشکلات اقتصادی هستند.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات حدود 2 هزار و 900 کودک بازمانده از تحصیل در پایه اول ابتدایی در استان گلستان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارتخانه توانمندسازی خانواده‌ها یا کمک به انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند تا بتوانند زمینه تحصیل این کودکان را فراهم کنند.

وی گفت: کمیته ای در این زمینه تشکیل شده و امسال بیش از یک‌هزار دانش آموز به مدارس عادی فرستاده شدند و تلاش شده تا برخی از این کودکان هم توسط افراد خیّر زیرپوشش گرفته شوند.

مازندرانی اظهار داشت: بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع اول ابتدایی در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس هستند. این مسئله بیشتر به علت ضعف فرهنگی و اقتصادی خانواده‌هاست و از کودکان به عنوان نیروی کار در دامداری‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: البته در کنار این کارها اقداماتی هم از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان در حال انجام است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.