1396-11-16 15:00
452
0
50052
در همایش استانی مبارزه با سرطان در گرگان مطرح شد:

سرطان معده شایعترین نوع سرطان در استان/ رونمایی از کتاب و نرم افزار ثبت سرطان در گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در همایش استانی مبارزه با سرطان در گرگان از کتاب و نرم افزار ثبت سرطان در استان رونمایی کرد و گفت؛ در این کتاب نتایج ده ساله برنامه ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت استان گلستان درج شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ عبدالرضا فاضل در مراسم مبارزه با سرطان که در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزارشد اظهار کرد: پیشگیری، کنترل و درمان بیماری سرطان یکی از اولویتهای حوزه سلامت استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: با تشکیل کمیته سرطان درحوزه سلامت و تدوین برنامه جامع راهبردی و برنامه عملیاتی سالانه سعی درکنترل سرطان در استان را داریم.

وی تصریح کرد: فعالیتهای نظیر برگزاری همایش کشوری برنامه ثبت سرطان در استان، پروژه بیوبانک، پروژه کهورت وب رگزاری کنگره کشوری اخلاق در راستای پیشگامی برنامه مبارزه با سرطان در استان می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کنگره ملی سرطانهای گوارش در مهر ماه سال97 دراستان گلستان انجام شده است.

وی گفت : در این راستا غربالگری سرطان روده  در استان در حال انجام  شدن است و  قرار است غربالگری سرطان پستان نیز صورت پذیرد.

فاضل از رونمایی کتاب و نرم افزار ثبت سرطان در استان گلستان خبر داد و گفت؛ در این کتاب نتایج ده ساله برنامه ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت استان گلستان درج شده است.

وی برضرورت برنامه ریزی برای ارتقای سطح آگاهی جامعه در قالب پویش مبارزه با سرطان تاکید کرد.

فاضل افزود: استفاده از توان خیرین و سفیران سلامت برای مبارزه با این بیماری مهم است.

در ادامه مسئول کشوری ثبت سرطان  گفت؛ برنامه ثبت سرطان گلستان به عنوان تنها استان و مرکزی است که مورد تایید سازمانهای بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

روشندل بیان کرد: سرطانهای شایع در این استان به ترتیب سرطان معده، پستان، مری، روده، خون و ریه هستند و پیشگیری و درمان براساس پراکندگی این نوع سرطان ها در استان انجام می شود.

در این مراسم، معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان نیز گفت؛ در بحث آموزش سلامت بدون کمک خود مردم راه به جایی نخواهیم برد.

عارف نیا گفت: هدف ما این است در هرخانواده یک سفیر سلامت داشته باشیم و امروزه 76 درصد علت مرگ و میر بیماریهای غیر واگیر هستند که با اصلاح عادات فردی و رژیم غذایی مناسب می توان از بسیاری از آنان پیشگیری کرد.

وی ادامه داد؛ بیش از یک سوم سرطان ها قابل معالجه و درمان هستند و خوشبختانه با پیشرفتهای پزشکی امید به زندگی در این بیماران افزایش پیدا کرده است.

در پایان از کتاب و نرم افزار برنامه ده ساله ثبت سرطان در استان توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان رونمایی شد.

photo 2018 02 04 13 08 36

photo 2018 02 04 13 08 31

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.