1396-11-18 07:10
534
0
50131
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

هیچ کوتاهی در برخورد با قصور پزشکی «سارینا» نخواهیم کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بابیان اینکه در مورد پرونده «سارینا» توضیح لازم را به مقام قضایی خواهیم داد، گفت: در برخورد با موارد قصور هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما، عباس بدخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سارینا دختر هشت‌ساله در روز ( ۲۵ دی) ماه ساعت ۸:۳۰ عصر به دلیل عفونت شدید به مراکز درمانی مراجعه و بستری شد.

وی افزود: این بیمار در دو نوبت ویزیت می‌شود و پزشک دارو برای آن تجویز می‌کند که در یک نوبت دارو «مترو متازول» را تجویز می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ویال مترومتازول که باید در سرم ریخته می‌شد به دلیل شباهت زیاد بین ویال و دارو دیگر، در سرم ریخته و باعث کاهش سطح هوشیاری شدید کودک می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی که پرستار متوجه می‌شود بیمار به خواب‌رفته سریعاً به پزشک مراجعه می‌کند و کارهای اولیه برای سم‌زدایی انجام می‌شود و پس‌ازآن دستور اعزام به بیمارستان مجهز داده شد.

بدخشان بابیان اینکه اگرچه سیر بیمار امیدوارکننده بود اما هنوز کاهش سطح هوشیاری وجود دارد، اظهار کرد: حرکت‌های خود به خودی در اندام مانند باز کردن چشم‌ها و نگاه کردن به اطراف در بیمار وجود دارد و می‌توان گفت روند رو به بهبود است.

سارینا1

وی با اشاره به اینکه اکنون بررسی‌های ریشه‌ای انجام و گزارش‌ها به وزارت بهداشت ارسال شد، تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به‌محض اینکه پرونده ازلحاظ بررسی‌های خودمان انجام شود به مراجع قانونی و قضایی فرستاده خواهد شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: همراه با این پرونده خود خانواده شکایتی را مطرح کردند که از طرف دستگاه قضایی در حال پیگیری است، نامه‌ها انجام شد و ماهم جواب مقام قضایی را خواهیم داد و در برخورد با موارد قصور هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی افزود: برای اینکه میزان قصور مشخص شود از داروخانه تا تزریق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.