1396-11-18 17:43
466
0
50193
امیر قلعه نوعی :

۱۵ سال پیش به فردوسی‌پور گفتم راهی که می‌روی اشتباه است/ نباید مربیانی مانند مرفاوی، منصوریان و کریمی نابود شوند

امیر قلعه نوعی گفت : برنامه 90 در این چند ساله حسن‌های زیادی هم داشته، اما در این سه چهار سال راه را اشتباه رفته است.

به گزارش گلستان ما ؛ امیر قلعه‌نویی در خصوص اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند موتور تیم‌های امیر قلعه‌نویی معمولاً دیر روشن می‌شود، گفت: خیر، اصلاً این‌طور نیست!

15 سال پیش به فردوسی‌پور گفتم راهی که می‌روی اشتباه است
وی در خصوص آشتی‌اش با سیدمهدی رحمتی و اینکه این هفته پس از مدت‌ها دوباره در آیتم برنامه 90 حضور داشت و آیا کاملاً کدورت‌ها بین او، مهدی رحمتی و همچنین برنامه 90 برطرف شده است یا خیر، گفت: من الان هم از برنامه 90 انتقاد دارم.

دلیلش را هم می‌گویم. من 15 سال پیش به دلیل اینکه پایم شکسته بود در خانه بودم و فردوسی‌پور لطف کرد و به ملاقات من آمد. من آن زمان این روزها را می‌دیدم. همان‌جا به فردوسی‌پور گفتم راهی که می‌روی اشتباه است، عادل (فردوسی‌پور) می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

ما چرا نباید از فوتبال لذت ببریم؟! همه جای دنیا برد و باخت وجود دارد، اما همه می‌آیند که از فوتبال لذت ببرند. چرا باید در مملکت ما فوتبال این‌طور نباشد؟! دلیلش این است که ما راه را اشتباه می‌رویم. فردوسی‌پور اگر با همان راه اول پیش می‌رفت می‌توانست خیلی بهتر باشد، اما در هر صورت راه دیگری را انتخاب کرد و شاید مجبور شد راه دیگری را برود.

به نظرم با این وضعیت همه ضرر می‌کنیم. الان علی کریمی سرمایه فوتبال ماست. او چرا باید به اینجا برسد؟! اتفاقاً من می‌خواستم به علی کریمی زنگ بزنم و به خاطر تجربه‌هایی که در فوتبال دارم با او صحبت کنم.

همیشه 10 سال جلوتر از خیلی‌ها بوده‌ام

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: در مورد رحمتی هم من وظیفه دارم تا وقتی که در فوتبال هستم موارد اخلاقی و رفتاری را به شاگردانم تذکر دهم. برای این هم خیلی هزینه داده‌ام. رحمتی برای من مثل فرزندم (هوتن) است. همه ما وظیفه داریم به این فوتبال کمک کنیم.

من در این فوتبال خیلی هزینه داده‌ام، اما خوشحالم همیشه 10 سال جلوتر از خیلی‌ها بوده‌ام، آرشیو مصاحبه‌های من وجود دارد و می‌توانید ببینید. الان همه در مورد زیرساخت‌ها صحبت می‌کنند. من چندین سال پیش در مورد آن صحبت می‌کردم. در هر صورت رحمتی هم محبت کرد و به سمت من آمد و من هم برحسب شرایط تیمی که داشتم، گذشت کردم.

در این لحظه مدیر رسانه‌ای باشگاه ذوب‌آهن نکته‌ای را در گوش امیر قلعه‌نویی یادآوری کرد و پس از آن سرمربی ذوب‌آهن گفت: برنامه 90 در این چند ساله حسن‌های زیادی هم داشته، اما در این سه چهار سال راه را اشتباه رفته است.

کریمی باید طوری حرف بزند که مخاطب آن را بپذیرد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به علی کریمی دارد، گفت: من نمی‌توانم به علی کریمی توصیه کنم، او اعتقاداتی دارد که برحسب آن عمل می‌کند، اما به نظرم کریمی باید طوری حرف بزند که مخاطب آن را بپذیرد، امیدوارم او آرامش بیشتری داشته باشد.

بگذارید من یک چیزی بگویم و امیدوارم به کسی هم بر نخورد. همیشه بهترین مربیان دنیا هافبک‌های بازیساز بوده‌اند، به طور مثال گواردیولا. علی کریمی هم می‌تواند یکی از بهترین مربیان ما باشد، حیف است این مسائل پیش بیاید.

اگر خاطرتان باشد در بازی‌های سئول به یک باره 13 بازیکن ما را کنار گذاشتند. نتیجه آن اتفاق این شد که در نسل آینده آن بازیکنان یک خلل ایجاد شد، الان هم نباید مربیانی مانند مرفاوی، منصوریان و علی کریمی نابود شوند.

من الان فقط می‌گویم کریمی باید آرامش داشته باشد. او می‌تواند در یک اتاق بنشیند و با تاج و ساکت و دیگران صحبت کند. در آن صورت هیچ‌کس نمی‌تواند به علی کریمی ایرادی بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.