1396-11-26 04:40
387
0
50529
به میزبانی علی آبادکتول؛

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در گلستان برگزار می شود/ ارسال 30 مقاله به دبیرخانه همایش

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در استان گلستان به میزبانی شهرستان علی آبادکتول برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان، در نشستی خبری به لزوم برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: کما فی السابق در سطح کشور شاهد بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده ایم که علاوه بر شدت حادثه اقدامات پیش و پس از آن نیز در میزان آسیب های وارده نقش داشته اند، پیرو این حوادث بویژه در سالهای اخیر ساختارهای جدید جهت مدیریت بحران در کشور شکل گرفته است.

نقدهای غیرتخصصی در مواقع بحرانی به اعتماد عمومی ضربه می زند

وی تصریح کرد: این همایش در حوزه تئوری و اجرا یاری رسان بوده و می تواند کمک کند به یک ارزیابی علمی از تهدیدات سطح کشور و استان گلستان برسیم و برای مقابله با آنان برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین انتقاداتی به برخی از نقدهای غیرتخصصی بویژه در حوزه رسانه ارائه کرد و گفت: این نقدها به اعتماد عمومی ضربه می زند و این مسئله موجب افزایش آسیب ها می شود.

برپایی کارگاه های آموزشی جهت افزایش شناخت از حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

در ادامه ی این نشست، احمد تجری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز خاطرنشان کرد: این همایش ها به فرهنگ سازی در حوزه شناخت حوادث غیرمترقبه حتی در میان کارمندان دستگاه های اجرایی کمک شایانی خواهد کرد، هنوز برخی مسئولان دستگاه های اجرایی تفاوت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را نمی دانند در اینگونه همایش ها این شناخت ها افزایش می یابد.

وی همچنین از برپایی کارگاه های آموزشی جانبی در این همایش خبر داد و افزود: جهت افزایش خروجی بویژه در حوزه شناختی و عملی این کارگاه ها پیش بینی شده اند.

30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است

در پایان نشست، علیرضا اسفندیاری، رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول ابراز کرد: تا کنون 30 مقاله به دبیرخانه این همایش در دانشگاه آزاد علی آباد ارسال شده که به صورت شفاهی و پوستر بخشی از آن ها ارائه خواهد شد.

اسفندیاری با بیان اینکه گاهی هزار مقاله لازم است تا یک مشکل در کشور حل شود، خاطرنشان کرد: تئوری و پژوهش زیرساخت اقدامات عملی برای رفع مشکلات متعدد در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول اظهار کرد: این همایش با مشارکت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان با هدف پیش بینی و پیشگیریمشکلات ناشی از حوادث برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.