1397-03-14 18:03
938
0
54053
قابل توجه مسئولین کشوری و استانی؛

جنگل "شمشاد" تنها ذخیرگاه شمشاد جهان در غرب گلستان در حال نابودی است+تصاویر

ذخیرگاه شمشادی که به علت عدم رسیدگی مسئولین منطقه دچار بیماری و آفت شده است، سالهاست، هر ساله چندین هزار متر مربع آن به علت آفت در حال خشک شدن است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ شاید برای همه ما جای سوال بوده که منحصرفرد ترین موضوع یا چیزی را آیا ما میتوانیم داشته باشیم یا آن را ببینیم؟

به عنوان مثال، بزرگترین الماس دنیا یا بزگترین آبشار دنیا یا بزگترین برج دنیا و یا موضوعاتی از این قبیل....اما مردم گلستان در منظقه ای که زندگی میکنند، ۳ تا از کهن ترین و بزرگترین و منحصربفرد ترین امکانات طبیعی دنیا را در اختیار دارند و شاید اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشیم و یا اصلا به آن اهمیت نمیدهیم.

اولین آن دریاچه خزر(کاسپین) که از بزرگترین دریاچه جهان محصوب می شود که با بی اعتنایی به آن در حال خشک شدن بوده و حتی با وارد کردن زباله ها در حال ازبین بردن آن و موجودات آبی آن از قبیل ماهیان خاویاری و فک خزری و انواع ماهیان دیگر آن میباشیم که نیاز به توضیح ندارد.

دومین آن جنگلهای هیرکانیا که از کهن ترین جنگلهای خزری در دنیا است که با قطع بی رویه آن و بی تدبیری مسئولان در حال از بین رفتن میباشد.

سومین آن که در چند سال اخیر خیلی بیشتر اتفاق افتاده، از بین رفتن ذخیرگاه شمشادی جهان که در بالادست "چشمه بلبل" جنگل "لیوان" قرار دارد می باشد.

ذخیرگاه شمشادی که به علت عدم رسیدگی مسئولین منطقه دچار بیماری و آفت گشته که سالهاست که راه حل درمان  آن را پیدا نکرده اند و هر ساله چندین هزار متر مربع آن به علت این آفت در حال خشک شدن میباشد.

امید است، مسئولین استانی و کشوری به آفتی که جنگل شمشاد در غرب گلستان، را تهدید میکند، توجه بیشتری داشته باشند.

shemshad 1

shemshad 2

shemshad 3

shemshad 4

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.