1397-04-31 08:01
704
0
55423
رئیس مرکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس؛

45 میلیارد ریال برای تکمیل مرکز خواهران گنبد نیاز است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس از نیاز به 45 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرکز خواهران که با 43 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است، خبر داد که در صورت تخصیص از اعتبارات شهرستان تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، محمدرضا ملکان در جمع خبرنگاران  با اشاره به این مطلب افزود: علی رغم دور بودن مرکز فنی و حرفه ای گنبد از شهر ، استقبال خوبی از آموزش ها می شود به طوری که از ابتدای امسال با توجه به حجم ابلاغی بخش دولتی  که 500 هزار نفر ساعت است تا کنون 35 درصد معادل 175 هزار ساعت محقق شده است.

وی در رابطه با عملکرد بخش خصوصی نیز گفت: در این بخش نیز امسال 2 هزارو 481 نفر ساعت آموزش داده شده است که یک هزارو 459 نفر خانم و یک هزارو 32 نفر از آقایان هستند.

qaboosnameh 1

ملکان سهمیه آموزش فنی و حرفه ای این مرکز درسال گذشته را نیز حدود 538 هزار و 682 نفر ساعت عنوان کرد که 537 هزارو 395 نفر ساعت در چهار بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر وبا شرکت سه هزارو 841 مهارت آموز شامل سه هزارو 202 آقا و 639 خانم انجام شد.

بالغ بر715 هزار ساعت آموزش در 64 آموزشگاه خصوصی گنبد

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس در ادامه فعالیت 64آموزشگاه بخش خصوصی در سال گذشته را 715 هزارو 685 نفر ساعت عنوان کرد.

وی اذعان کرد: از این تعداد آموزشگاه ،حوزه صنایع و دوخت با 22 آموزشگاه بالاترین آمار آموزشگاههای دارای مجوز در گنبد را دارد و پس از آن بخش آرایش و پیرایش با 11 آموزشگاه در ردۀ دوم از نظر تعداد ، قرار دارد.

سال گذشته 396 نفر گواهی فنی و حرفه ای دریافت کردند

ملکان گفت:  در سال گذشته از تعداد 5 هزار و 768 نفر شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان تعداد 396 نفر قبول شدند و گواهی پایان دوره دریافت کردند.

با تخصیص6 میلیارد ریال فنی و حرفه ای گنبد تجهیز شد

وی با عنوان این مطلب که گنبدکاووس سال گذشته توانست در حوزه تجهیزات و تامین اعتبارات بالاترین جذب را در استان داشته باشد تصریح کرد: در این بخش گنبد با جذب 6 میلیارد ریال اعتبار استانی توانست ضمن تجهیز کارگاه ، وسیلۀ نقلیه برای آموزش نیز خریداری کند.

وی در رابطه اعتبارات جذب شده سال گذشته نیز گفت: از محل همین اعتبارات، مبلغ 3 میلیاردو 990 میلیون ریال جذب  و بابت بدهی به پیمانکار پرداخت شد.

جذب 2میلیارد و 10 میلیون ریال  در حوزه آموزش زنان سرپرست خانوار

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس افزود: تخصیص و جذب 2میلیارد و 10 میلیون ریال اعتبار برای حوزه زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات در فنی و حرفه ای گنبد است که در این بخش نیز 564 نفر دوره برای بانوان معرفی شده از نهاد های مختلف حمایتی از جمله کمیته، بهزیستی ، اداره زندان و ... با شرکت 282 نفر که هر کدام در دوره دوره آموزش و کارآفرینی شرکت کردند ، برگزار شد.

349 نفر در آزمون بخش تفاهم نامه قبول شدند

محمدرضا ملکان برگزاری آزمون بر اساس تفاهم نامه را نیز از دیگر اقدامات فنی و حرفه ای عنوان کرد وافزود: تفاهم‌نامه‌ای با صنعت ساختمان و میراث فرهنگی انجام شده است که آزمون های کارگران ساختمانی و قالی‌بافان صنایع دستی برای بیمه از طریق ما انجام شود.

وی ادامه داد: در این بخش نیز سال گذشته برای  508 نفر آزمون  برگزار شد و  ن تعداد 349 نفر در 14 عنوان حرفه‌ای قبول شدند.

ملکان گفت: امسال نیز 111 نفر شرکت کردند  75 نفر قبول و در 14 عنوان حرفه بیمه شدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس اظهار کرد: در 4 ماه نخست امسال نیز 2 مرحله آزمون هماهنگ بخش خصوصی و دولتی در 105 عنوان حرفه با شرکت یک‌هزار و 772 نفر شرکت کننده برگزار شد و از این تعداد یک‌هزار و 153 نفر قبول و گواهی دریافت کردند.

وی در پایان یادآور شد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با فرماندار و ائمه جمعه و دیدار با خانواده شهید همکار به عنوان مهمترین برنامه های پیش بینی شده از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه ای  گنبد در هفته ملی مهارت ( 31 تیرماه تا ششم مرداد) است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.