1397-07-23 18:34
470
0
57860
توسط مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارائه شد؛

توصیه های پزشکی برای پیاده روی اربعین

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان توصیه های پزشکی لازم را درخصوص پیاده روی اربعین حسینی(ع) به زائران ارائه کرد.

به گزارش گلستان ما، دکتر محمد دادجو با با اشاره به اینکه فاصله نجف تا کربلا 80 کیلومتر است، اظهار کرد: حدود سه روز پیاده روی پیش روی زائران خواهد بود لذا بهتر است که زائران از آمادگی جسمانی پیش از پیاده برخوردار باشند تا دچار گرفتگی عضلات نشوند.

وی به زائران توصیه کرد، حداقل یک هفته قبل از اعزام به نجف و کربلای معلی، ورزش های صبحگاهی انجام دهند تاآمادگی کاملی پیدا کرده و دچار مشکل نشوند.

دادجو بیان کرد: به زائران توصیه می کنیم در ایام پیاده روی اربعین بعد از یک ساعت پیاده روی، حدود 20 دقیقه استراحت کنند تا دچارگرفتگی عضلانی نشوند. زائرین از تند راه رفتن و توقف ناگهانی جدا خودداری کنند چرا که این عمل باعث گرفتگی عضلات می شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ازآنجا که ایام پیاده روی حدود 3 روز طول می کشد زائران به مکانی برای اسکان نیاز دارند، باید طوری برنامه ریزی کرد که قبل از غروب آفتاب که دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد، زائران اسکان پیدا کنند.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه زائران باید کفش مناسبی برای پیاده روی داشته باشند، تصریح کرد: زائران کفش راحتی به پا کنند. بهتر است از کفشی استفاده شود که چندین بار از آن استفاده کرده اند. همچنین اختلاف ارتفاع بین جلو و عقب کفش نیز از یک سانتی متر بیشتر نباشد. زائران بدون کفش در مسیرهای طولانی پیاده روی نکنند.

دادجو درخصوص لباس های مورد نیاز هم گفت: هوا در این مدت گرم خواهد بود، لذا زائران لباس نخی و نازک به تن داشته باشند. در عین حال یک کاپشن نیز به همراه داشته باشند که در صورت تغییر شرایط آب و هوایی استفاده کنند.

وی در رابطه با مصرف آب آشامیدنی نیز به نکاتی اشاره کرد و گفت: از انجا که اغلب آب های منطقه آب لوله کشی است و ممکن است به مراتب کیفیت لازم را نداشته باشد، به زائران توصیه می شود که ازآب های معدنی استفاده کنند و همیشه به همراه خود آب های معدنی داشته باشند تا در صورت نیاز مصرف کنند و دچار کم آبی نشوند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: با توجه به احتمال وجود گرد و غبار در منطقه، بیمارانی که آسم و مشکلات ریوی دارند حتما ماسک به همراه داشته باشند البته به افرادی که دچار بیماری نیستند نیز توصیه می کنیم ماسک به همراه داشته باشند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه زائران باید روزانه 6 وعده غذا بخورند، تصریح کرد: زائران حتما غذای خود را از موکب ها و مراکز غذایی معتبر تهیه کنند.

دادجو به بیماران دیابتی هم توصیه کرد که با توجه به اینکه پیاده روی باعث افت قند می شود، حدود چهار واحد از انسولین پایه خود را کم کنند تا دچار افت قند و عوارض آن نشوند، همچنین به همراه خود آب معدنی و شیرینی یا شکلات داشته باشند تا در صورت نیاز استفاده کنند.

خبرنگار: محمدرضا کر/ایسنا

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.