1398-03-27 16:34
900
0
63933
رییس کانون وکلا دادگستری گلستان مطرح کرد؛

طرح شکایات قضات و وکلا در گلستان علیه یکدیگر

رییس کانون وکلا دادگستری گلستان گفت: در دو سال گذشته با چند پرونده کیفری قضات علیه وکلا و وکلا علیه قضات روبرو شدیم که اکثر آنها حل شده اما آیا چنین شکایاتی شایسته جایگاه وکیل و قاضی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، رضا سلیمانی صبح امروز در نشست صمیمی حقوقدانان گلستان با رییس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: جامعه و مردم خیلی بین وکیل و قاضی تفاوت نمی‌گذارند و نارضایتی‌های نسبی برای هر دو قشر شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید هماهنگی خوبی بین دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های فعال در امر برقراری عدالت ایجاد شود که این ارتباط در گلستان خوب ارزیابی می‌شود.

رییس کانون وکلا دادگستری گلستان تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکلات ما در برخی پرونده‌ها اسناد عادی در پرونده‌ها است و این نیاز است تدبیری اندیشیده شود که اسناد عادی از بین برود.

سلیمانی گفت: الزامی شدن وکالت یکی از نکات مهم در امر کاهش پرونده‌های قضایی است و حتی الزامی شدن وکیل باعث تسریع رسیدگی قاضی برای پرونده می‌شود.

وی بیان کرد: تنها انتقاد ما به دستگاه قضا و مجلس این است که باید قاضی‌های خوب را حفظ کنند زیرا اینها سرمایه‌های دستگاه قضایی هستند.

رییس کانون وکلا دادگستری گلستان متذکر شد: بیشترین مشکلات ما در تکریم وکلا در دادگاه‌ها و دادسراها است و در دادگاه‌های تجدیدنظر مشکل چندانی نداریم و انتظار داریم این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از قضات جوان به جایگاه وکیل آشنا نیستند، گفت: در دو سال گذشته با چند پرونده کیفری قضات علیه وکلا و وکلا علیه قضات روبرو شدیم که اکثر آن‌ها حل شده اما آیا چنین شکایاتی شایسته جایگاه وکیل و قاضی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.