1398-04-24 13:03
514
0
64396
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بهداشتی در مناطق سیل‌زده گلستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون در مناطق سیل زده استان اپیدمی خاص و بیماری مالاریا مشاهده نشده و بیماری سالک نیز تحت کنترل است.

به گزارش گلستان ما، سراج‌الدین عارف‌ نیا در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون اپیدمی اسهالی در مناطق سیل زده نداشتیم، اظهار کرد: گزارشات بیماری ها در مناطق سیل زده را به طور مستمر رصد می کنیم تا مبادا اپیدمی خاصی رخ دهد.

وی گفت: برای تامین آب سالم و بهداشتی، نظارت های ما به طور مستمر با همکاری آب و فاضلاب ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون پشه آنوفل و بیماری مالاریا در این مناطق مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری سالک نیز در مناطق سیل زده کنترل شده است، تصریح کرد: با طعمه گذاری و کشتن جوندگان و همچنین آموزش مردم درخصوص استفاده از لباس های آستین بلند و استفاده از پشه بندها به دنبال کنترل بیماری سالک هستیم.

عارف نیا در خصوص گلایه مردم از جمعیت زیاد پشه ها در این مناطق، گفت: به مردم اعلام کردیم هر جا که پشه زیاد وجود دارد اطلاع دهند تا مه پاشی انجام شود.

وی یادآور شد: 130 تن آهک توسط بهداشت خریداری و به هر خانوار بین 5 تا 6 کیلوگرم توزیع شد. آهک پاشی در سطح شهر نیز توسط شهرداری با نظارت ما انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درخصوص اقدامات حوزه بهداشت روان، خاطرنشان کرد: بعد از عبور از مرحله بحران، غربالگری بیماری های روحی و روانی در خانواده ها صورت گرفت. آموزش های لازم پسا بحران توسط کارشناسان روان ارائه می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.