1398-04-26 04:22
524
0
64436
مرتضوی خبر داد :

بررسی ضروریات پارک‌های محله‌ای گرگان

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان گفت : افزایش فضاهای بازی در پارک‌های محلات، زیباسازی جداره پارک‌ها، تامین روشنایی، احداث آبخوری‌های مناسب، جانمایی درست و فضای سبز زیبا از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در پارک‌های محلات مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ بحث و بررسی درخصوص پارک‌های محله‌ای سطح شهر گرگان و نقاط ضعف و قوت موجود در این حوزه طی هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

سید محمد مرتضوی رئیس کمیسیون توسعه و عمران با بیان اینکه پارک‌های محلات و فضاهای بازی کودکان به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم شهری باید مورد توجه باشد، گفت: در پارک‌های بازی در ابتدا باید وسایل پرطرفدار و کم‌طرفدار بر اساس نظرسنجی از شهروندان مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به رفع نواقص در این خصوص اقدام شود.

مرتضوی با بیان اینکه از مهم‌ترین مسائلی که در فضاهای سبز و پارک‌ها باید لحاظ شود آشنایی با ضوابط، قوانین و استانداردها است، گفت: بی‌توجهی به این ضرورت می‌تواند بهترین طرح‌ها را ناکارآمد کند و بهترین ایده‌ها را رد کند.

وی افزود: افزایش فضاهای بازی در پارک‌های محلات، زیباسازی جداره پارک‌ها، تامین روشنایی، احداث آبخوری‌های مناسب، جانمایی درست و فضای سبز زیبا از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در پارک‌های محلات مورد توجه قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه مبنای ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای تحقق نیاز تفریحی شهروندان است، ادامه داد: رفع خطر و موانع از پارک‌ها به ویژه در محوطه‌های بازی کودکان و نصب وسایل بازی و ورزشی مناسب برای بزرگسالان نیز از موضوعاتی است که در این خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران، حمل‌و‌نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه توسعه و راه‌اندازی پارک‌های محله‌ای از برنامه‌های دارای اولویت شهرداری است، افزود: با توسعه فضای سبزشهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز فراهم و کمبود فضای سبز شهری جبران می‌شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.