1398-04-29 14:59
489
0
64515

بازگشت به کار ۱۰۰۰ کارگر گلستانی در مناطق سیل‌زده؛ حمایت‌ها همچنان ادامه دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بازگشت به کار حدود یک‌هزار کارگر بیکارشده در اثر سیل خبر داد و گفت: حمایت از کارگرانی که هنوز به سر کارهایشان بازنگشته‌اند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما:  سعید مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در سیل اخیر واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی متعددی به ویژه در شهرک صنعتی آق‌قلا دچار خسارت شدند و برخی از کارگران نیز شغل خود را از دست دادند.

وی افزود: بسیاری از این کارگران صورت موقت و حتی چندماه زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند. در استان با همکاری تأمین اجتماعی دو هزار و 179 کارگر را که به علت سیل بیکار شده بودند، زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دادیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: از این تعداد تاکنون یک‌هزار نفر از کارگران با حمایت‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شد، به محل کار خود بازگشتند. بقیه کارگران نیز همچنان از بیمه بیکاری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در زمان سیل مسئولان دولتی گفتند افرادی که برای استفاده از بیمه بیکاری مراجعه می‌کنند بدون تشریفات اداری و با تأیید دستگاه متولی مانند صنعت و جهادکشاورزی خیلی سریع از این خدمت برخوردار شوند اما الان اداره بازرسی ورود کرده که چرا به فلان واحد بیمه بیکاری داده شده است و یا اینکه چرا همه افراد شاغل در یک واحد از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. انتظار داریم دستگاه‌های مختلف در این موضوع همکاری لازم را داشته باشند و از این اقدام حمایت کنند.

مازندرانی در ادامه با بیان اینکه گلستان رتبه نخست را در قطع بیمه بیکاری دارد، گفت: سعی کردیم با نظارت و کار کارشناسی جلوی استفاده بی‌رویه و بی‌ضابطه از بیمه بیکاری در استان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 893 نفر که از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند تحت آموزش‌های مهارتی قرار دادیم و با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زمینه اشتغال آنان را فراهم کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین بیان داشت: سال گذشته 12 درصد کاهش شکایت‌های رسیده برای استفاده از بیمه بیکاری داشتیم. این موضوع نشان می‌دهد حمایت هایی که از بخش‌های مختلف اقتصادی مانند رونق تولید، مشاغل خانگی و غیره داشتیم در تثبیت و ایجاد اشتغال موثر بوده است.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.