1395-12-16 10:32
989
0
36183
یک فعال رسانه ای اظهار کرد؛

شرکت‎های بازاریابی، پشت اقتصاد مقاومتی پنهان شده‎اند/ هیچ یک از کالاهای این شرکت‎ها تولید داخل نیست

عوامل شرکت های بازاریابی ادعا دارند که این بازاریابی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اما در واقع باید گفت که این دوستان پشت اقتصاد مقاومتی خود را پنهان کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، "سید سجاد پادام" از فعالان رسانه ای کشور در یادداشتی در خصوص نحوه فعالیت شرکت های بازاریابی به بهانه اقتصاد مقاومتی در داخل کشور آورده است: اخیراً تعداد زیادی از جوانان وارد کار بازاریابی شبکه ای شده اند به همین دلیل ذکر نکاتی در این رابطه ضروری است.

بازاریابی شبکه ای بدین صورت است که یک فرد بنام اشکان برای ورود به این کار باید شبکه ای مثلاً هفت نفر برای خود ایجاد کند (البته تعداد این افراد می تواند نامحدود باشد ما برا آسانی از عدد هفت استفاده کردیم) و این هفت نفر اگر بخواهند در این شبکه منتفع شوند و سود کنند باید هر کدام همان شبکه هفت نفره را هم برای خود ایجاد کنند.

نکته مهم این است که در ازای خرید 49 نفری که زیرمجموعه هفت نفر شبکه اولیه اشکان هستند، هم درصدی سود به آن هفت نفر میرسد و هم درصدی سود به اشکان می رسد. این موضوع ادامه دار است حال اگر این 49 نفر هم شبکه ایجاد کنند، اشکان باز هم از خرید آن 343 نفر اضافه شده به سیستم منتفع خواهد شد و همین موضوع اساسی ترین ایراد بازاریابی شبکه ای است و ظاهرا مهم ترین دلیل برای فتوای آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر حرام بودن بازاریابی شبکه ای همین مسئله بوده است.

نکته دوم در مورد بازاریابی شبکه ای مشروط بودن حضور افراد در شبکه است. این شرط این است که هر فرد باید حتماً ماهانه 70 هزارتومان (البته این رقم برای بعضی از شرکت‌ها 100 و برای بعضی 150 و حتی برای بعضی شرکت‌ها تا 400 هزارتومان هم گزارش شده است.) از شرکت اصلی خرید کند تا بتواند در شبکه باقی بماند، هر چند این موضوع خلاف شرع نیست، اما می تواند حتی در مواردی افراد را در مصرف موادی قرار دهد که واقعا به آنها احتیاج ندارد. کمترین نتیجه این امر ترویج مصرف گرایی می باشد.

نکته سوم این است که اساس شبکه سازی در این بازاریابی مبتنی بر اعتماد است. یعنی ضریب موفقیت فرد به این موضوع بستگی دارد که شبکه از افراد فامیل و دوستان نزدیک ایجاد شود. بنابراین این بازاریابی در ذات خود نوعی سوء استفاده از روابط خانوادگی را بهمراه دارد و موجب تبدیل شدن روابط عاطفی و دوستانه به روابط اقتصادی و تجاری خواهد شد.

نکته چهارم هم اینکه، عوامل این بازاریابی ادعا دارند که این بازاریابی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اما در واقع باید گفت که این دوستان پشت اقتصاد مقاومتی خود را پنهان کرده اند و برای اثبات این ادعا کافی است، خودتان ببینید که حتی یک درصد محصولات ارائه شده در سایت این شرکت ها هم کالاهای ایرانی نمی باشد و تماماً مملوء از کالاهای مصرفی خارجی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.