1395-12-16 17:58
1733
0
36207
دیدگاه دانشجویان در میزان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط مسئولین:

نظر مقام معظم رهبری تامین نشده است/ برجام هم نتوانست گره‎ای از کار باز کند/ نمره منفی دولت و مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی

کار عملی و ملموس در زمینه اقتصاد صورت نگرفت و همه مسائل کلیاتی بوده که در قالب سیاست های کلی و بر روی کاغذ باقی ماند، برجام هم نتوانست گره قابل توجهی را از مشکلات اقتصادی باز کند و شعار تورم صفر در صدی از سوی دولت یعنی نگه داشتن تورم 12 درصدی دولتهای پیشین که متاسفانه در عمل طوری از سوی رییس جمهور مطرح می شود که گویی دولت توانسته نرخ تورم را به صفر برساند در حالی که این صرفا بازی با کلمات می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، حدود دو هفته دیگر به پایان سال 95 نزدیک می شویم سالی که از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شد، تا سرلوحه کار مسئولین و مردم در سال پیش رو قرار گیرد.

در همین رابطه نظر برخی از فعالین دانشجویی را در خصوص عملکرد مسئولین در رابطه با عملی کردن این شعار جویا شدیم که نظر خوانندگان محترم را به آن جلب می کنم.

محبوبه پیاده کوهسار از دانشجویان فعال دانشگاه فرهنگیان معتقد بود متاسفانه مسئولین نتوانستند به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند .

پیاده کوهسار گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نتیجه فعالیتهای اقتصادی باید در سفره های مردم مشاهده شود و یکی از مهمترین راههای آن عمل به اقتصاد مقاومتی است اما واقعا حرکت ملموسی که بتوان در این زمینه مشاهده کرد دیده نشده است!

خیلی از مشکلات از نظر دولت مشکل به حساب نمی آید!!

از نظر این دانشجو معلم، در این مدت اتفاقا وضعیت اقتصادی  بدتر شده و میزان واردات  افزایش یافت که این با روح اقتصاد مقاومتی که در شعار سال از سوی آقا مطرح شده است در تعارض است.

پیاده کوهسار، معتقد بود خیلی از اشکالات که در اقتصاد وجود دارد از نظر دولت  به عنوان مشکل در نظر گرفته نمی شود چرا که اگر مسئولین مشکلات را به درستی بشناسند و به وظایف خود عمل کنند کمک بزرگی می تواند در حل آن کند.

این فعال دانشجویی در مورد نقش مردم در تحقق این شعار هم گفت: به نظرم مردم ما نیز گاهی  در تشخیص الویتها دچار اشتباه می شوند و باید همه این واقعیت را بدانند که تنها راه برون رفت از مشکل اقتصادی حمایت از تولیدات داخلی است.

وی افزود: مهمتری کاری که می توان در ادامه دادن راه شهدا و حفظ نظام انجام داد حل مشکلات  مردم و خارج شدن از وابستگی در تمامی زمینه هاست و اتفاقا فعالین دانشجویی همانطور که در شعار پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان دادند باید در برطرف کردن مشکلات مردم و جامعه نیز وارد عمل شوند.

نیما هادی نژاد کیاسری، یکی دیگر ازفعالین دانشجویی بود که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان فعالیت  می کند او نیز اعتقاد داشت:  مشکلات اقتصادی در کشور ما ریشه ای است و  تنها مختص این دولت نیست از اینرو باید به صورت اساسی به حل این مشکل بپردازند و باید اقتصاد را از وابستگی به نفت خارج کرد.

و اقتصاد مقاومتی نیز که آقا فرمودند در جهت برطرف شدن  این مشکل اساسی بوده اما متاسفانه اقدام عملی در سالی که به نام اقتصاد و عمل نامگذاری شده بود صورت نگرفته است.

حل مشکلات اقتصادی توسط دولت بازی با کلمات است

این فعال دانشجویی دادن وام های با بهره  بالا  را کمکی در جهت حل مشکل تولید ندانست و گفت: به نظر من  این وعده های صد روزه برای حل مشکل اقتصادی نیز فقط  جنبه تبلیغاتی داشته و  دولت با وجود آگاهی داشتن از معضلات اقتصاد در کشور اساسا نباید چنین قولهای غیر عملی را به مردم می داد.

هادی نژاد، اعتقاد داشت کار عملی و ملموس در زمینه اقتصاد صورت نگرفت و همه مسائل کلیاتی بوده که در قالب سیاست های کلی و بر روی کاغذ باقی ماند.

  این فعال دانشجویی گفت: برجام هم نتوانست  گره قابل توجهی را از مشکلات اقتصادی باز کند و شعار   تورم صفر در صدی از سوی دولت یعنی نگه داشتن تورم 12 درصدی دولتهای پیشین که متاسفانه در عمل طوری از سوی رییس جمهور مطرح می شود که گویی دولت توانسته نرخ تورم را به صفر برساند در حالی که این صرفا بازی با کلمات  می باشد.

مریم مجلسی از دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه منابع طبیعی گرگان نیز در پاسخ به این سوال گفت: به نظرمن مسئولین نه تنها نتوانستند  اقدامی انجام دهند بلکه از این شعاره عدول هم کردند.

این فعال دانشجویی، تعطیلی کارخانجات، ضرر کشاورزان ، و بیکاری جوانان را نشان دهنده عملی نشدن اقتصاد مقاومتی در عمل دانست.

ضرورت مقابله با مفسدان اقتصادی

مجلسی گفت به نظر من قوه قضاییه و مجلس نیز نتوانستند به این شعار به درستی عمل کنند و باید برخورد قاطع تری با مفسدان اقتصادی صورت گیرد چراکه آنها بزرگترین ضربه را به اقتصاد و تولید کشور وارد می کنند.

این فعال دانشجویی همچنین برخی طرحها و برنامه ها که از سوی دانشجویان انجام می شود را غیر ضروری دانست و گفت: هر کس به اندازه توان خو باید در تقویت اقتصاد کشور قدم بردارد و مردم حمایت و خرید از تولیدات داخلی را باید در عمل نشان دهند.

فاطمه استارمی فعال فرهنگی دانشجویی  دانشگاه جامع گلستان در پاسخ به این سوال گفت: به نظرم  فعالیتهایی  در زمینه کار آفرینی انجام شده و ایجاد مشاغل برای تولیدات  داخلی صورت گرفته است اما مطمعنا در این حد منظور مقام معظم رهبری نبوده است. و در سال اقتصاد و عمل آن چیزی که باید به طور ملموس انجام می شد صورت نگرفته است.

مجلس به جای رونق تولید به فکر رونق جیب مدیران می باشد

این دانشجوی فعال فرهنگی، عملکرد مجلس را نیز در این زمینه  مناسب ندانست و گفت: متاسفانه  مجلس به جای افزایش رونق تولید  و حل مشکل اقتصاد  به فکر طرحهایی جنجالی و حاشیه ای همچون حقوق های نجومی مدیران و  در نظر گرفتن برای  برای سوال کنندگان  از مسئولین است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.