1395-12-25 16:56
1272
0
36619
عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد:

چرخ زندگی مردم با چرخش حول دستورات ولایت می‎چرخد/ تکیه بر توان داخلی به جای امید به نظام سلطه

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد و مسئولان باید با توجه به پایان سال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد به مردم گزارش دهند که چه اقدام موثری در این زمینه انجام داده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، چند سالی است که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری سالها با محوریت اقتصاد انجام شده است تقریبا از سال 900 که از سوی ایشان سالها به جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی،حماسه اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده همگی به این علت بود که بتواند مشکل اقتصاد که عمدتا به خاطر سوءتدبیر بوده است برطرف شود اما متاسفانه هیچ کدام نتوانست مقصود مورد نظر را فراهم نماید از اینرو ایشان سال 95 را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری نمودند.

با توجه به پایان یافتن سال اقدام و عمل گفتگویی با استاد سید رضا موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان انجام دادیم و نظر ایشان را در در رابطه با میزان تحقق اقدام عملی در حوزه اقتصاد جویا شدیم.

حجت الاسلام سید رضا موسوی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد و مسئولان باید با توجه به پایان سال به مردم گزارش دهند که چه اقدام موثری در این زمینه انجام داده اند.

این استاد دانشگاه،اظهار داشت: همانطور که رهبری در دیدار اعضای خبرگان اعلام کردند ایشان از تحقق این شعار اعلام نارضایتی کردند و معتقد بودند مردم از وجود مشکلات اقتصادی رنج می برند و از مسئولین گله مندند.

موسوی افزود: با توجه به آمارها و گزارشات صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی و همچنین مشاهده قدرت خرید در بین مردم می توان گفت دولت نتوانست به این شعار به درستی عمل کند.

این مدرس کشوری جنگ نرم، تکیه بر توان داخلی به جای تکیه بر نظام سلطه را راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت به جای تکیه بر نیروی داخلی راه حل مشکلات اقتصادی را در بیرون از مرزها جستجو کرد ه است.

موسوی به برجام هم اشاره ای کرد و گفت: رییس جمهور محترم به مردم قول داده بود که فتیله هسته ای کمی پایین کشیده شود تا بتواند چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم به خوبی بچرخد اما امروز می بنیم که متاسفانه تنها  سانتزیفیوژها نابود شدند اما گشایش ملموسی در وضع اقتصادی و معیشتی  مردم حاصل نشده است.

وی افزود: برجام باید مایه عبرت مسئولین قرار گیرد  چرا که هر فرد منصفی به این مسئله واقف است که در قبال امتیازات داده شده اهداف مورد نظر تامین نشده است.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی که آمریکا در اقتصاد خود دچار ورشکستگی شده است چطور می تواند به اقتصاد کشور ما کمک کند! آیا تکیه و اعتماد به چنین کشوری عقلانی و درست است؟!

وی همچنین با توجه به فرافکنی هایی که از سوی مسئولین صورت می گیرد نیز گفت: رییس جمهور بالاترین قدرت اجرایی در کشور را دارد و می تواند با عملکرد درست بسیاری از مشکلات را حل کند از اینرو باید در محدوده اختیارات و وظایفی که داشته است پاسخگو باشد.

موسوی ریشه این مشکلات را در عمل نکردن به توصیه و سیاستهای ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: اگر رییس جمهور به جای کنار آمدن با نظام سلطه به سیاستهای ولایت فقیه به عنوان رکن نظام و همچنین برنامه و سیاستهایی که در تشخیص مصلحت مطرح می شود عمل نماید مطمعنا مشکلات اقتصادی با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در کشور وجود دارد حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.