1396-04-25 09:36
940
0
41517
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

محدودیت استقرار صنایع در شمال کشور، رمز عقب افتادگی گلستان در بخش صنعت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که 55 واحد صنعتی استان گلستان مجددا راه اندازی شده اند، افزود: محدودیت استقرار صنایع در استان های شمالی، سبب شد تا استان گلستان در بخش صنعت، دچار عقب افتادگی شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: محدودیت استقرار صنایع در استان های شمالی در سال های دورتر سبب شد تا استان گلستان در بخش صنعت، دچار عقب افتادگی شود و حدود 920 واحد صنعتی که عمدتآ صنایع کوچک ومتوسط در استان شکل گرفته اند.

وی با بیان این که در ابتدای دولت یازدهم پروانه بالغ بر 30 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل بوده و قابل راه اندازی مجدد نبودند را باطل نمودیم و حدود 200 پروانه جدید نیز صادر کرده ایم، افزود: در مجموع 24 درصد صنعت استان در این دولت ایجاد شده است که عمدتآ واحدهای خوبی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: در چند سال اخیر و در طول این دولت 55 واحد صنعتی متوقف استان نیز مجددا راه اندازی شده اند.

"قوانلو" در ادامه اظهار کرد: ارزش افزوده بخش صنعت، استان گلستان در ابتدای دولت یازدهم در سال 91 در جایگاه 26 کشور بوده است  که در سال 93 براساس آمار مرکز آمار ایران به رتبه 22 و در سالهای 94و95 به رتبه 18 رسیده ایم که نشان دهنده رشد خوب صنعت در استان گلستان می باشد.

وی افزود: در سال گذشته که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود با اجرای طرح رونق تولید، اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور و به تبع آن در استان گلستان انجام گردید و در سایه برگزاری جلسات منظم کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و معرفی این کارگروه 470 میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید به واحدها و طرح های صنعتی استان پرداخت شد و این مهم در شرایطی بوقوع پیوست که شاید در طول 3 سال قبل از آن بیش از 50 میلیارد تومان پول جدید به حوزه صنعت استان تزریق نشده بود.

مقام عالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: پرداخت این تسهیلات تحرک بسیار خوبی را در استان ایجاد نمود و نتیجه این طرح ایجاد 1000 شغل جدید در واحدهای دریافت کننده تسهیلات بود ، ضمن این که تقریبآ در تمام تولیدات استان غیر از تولید محصولات فولادی و آجر ، افزایش میزان تولیدات را شاهد بودیم، بعنوان مثال در تولید آرد مجموع 30 واحد موجود در استان رشد 50 درصدی تولید داشته اند وتولید نیز 75 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.