1396-11-15 12:27
617
0
50006
میقانی خبرداد؛

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر براساس بررسی‌ها و مطالعات انجام گرفته در بهبود شاخص‌های عملکردی بخش حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: این امر به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و همچنین تقویت نوسازی این ناوگان و با استناد به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و همچنین با توجه به تصویب قانون هوای پاک در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: برهمین اساس از ابتدای سال 97 صدور بارنامه برای ناوگان باری 50 سال و بالاتر (با حداکثر سال ساخت 1347 شمسی و یا 1968 میلادی و قبل از آن) ممنوع خواهد بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر ناوگان فوق سنگین با وزن ناخالص بالای 96 تن تا اطلاع ثانوی مشمول این طرح نیستند.

میقانی با بیان اینکه مالکان ناوگان مشمول این طرح می‌توانند از تسهیلات برای نوسازی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تأمین کننده خودرو و طرف قرارداد نسبت به نوسازی ناوگان خود با تسهیلاتی که از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی پیش‌بینی شده است، برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی اجرای این طرح حدنصاب سنی تعیین شده برای اعمال ممنوعیت‌ها به‌تدریج کاهش خواهد یافت، گفت: به دنبال این هستیم تا با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های قبلی به‌منظور جلوگیری از اختلال در حمل و نقل کالا، علاوه بر هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مسئول، تشکل‌های صنفی و اطلاع‌رسانی به جامعه هدف، این طرح را به خوبی در استان اجرا کنیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.