1397-01-22 19:57
662
0
52490
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

تعهد ۸ هزار شغل برای سال جاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان / تشکیل 700 میلیون تومان پرونده تخلف در ایام نوروز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تعهد ۸ هزار شغل برای سال جاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ شغل برای ما پیش‌بینی شد که ۷ هزار و ۶۱ شغل  را سال گذشته در سامانه رصد ثبت کردیم که ۱۲۴ درصد تعهد اشتغال این سازمان محقق شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۴ هزار و ۶۶۵ شغل مربوط به اصناف، یک هزتر و ۹۱۹ شغل در بخش صنعت و معدن و ۴۷۷ شغل در حوزه تجارت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: امسال ۸ هزار شغل برای صنعت، معدن و تجارت گلستان تعیین شده که باید تا پایان سال محقق شود.

قوانلو گفت: در حوزه تولید در سال ۱۳۹۶ ادامه حرکت سال ۱۳۹۵ بود که استان گلستان جز استان‌های برتر کشور بوده است.

وی گفت: سال گذشته ۳۲۶ جواز تاسیس جدید صادر شده که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری آن ۲ هزار و ۳۶ میلیارد تومان با اشتغال بیش از ۶ هزار نفر بوده است.

قوانلو تاکید کرد: در سال گذشته ۱۲۱ پروانه بهره‌برداری جدید یا توسعه‌ای صادر شده که ۲۷۷ میلیار تومان سرمایه گذاری در این بخش ایجاد شده است.

وی گفت: 230 واحد صنعتی و کشاورزی در سال جدید بالغ بر 328 میلیارد تومان تسهیلات با معرفی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دریافت کردند که در این عرصه استان گلستان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت و در مجموع تسهیلات مستقیم بانک‌ها که به صنایع کوچک  متوسط استان پرداخت شد، 905 واحد بالغ بر 858 میلیارد تومان تسهیلات را دریافت کردند که در این حوزه استان گلستان بعد از استان‌های تهران، اصفهان، البرز و فارس در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  با اشاره به اینکه 10 واحد گردشگری در سال گذشته بالغ بر 25 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند، خاطرنشان کرد: یک هزار و 454 نفر سال گذشته در طرح کارورزی، مشغول به کار شدند که یک هزار و 300 نفر آنها دارای مدارک تحصیلی فوق دیپلم به بالا بوده‌اند.

قوانلو تاکید کرد: این افراد به مدت 6 ماه در واحد مورد نظر مشغول به کار شدند که پس از اتمام این مدت در صورت تمایل مدیر واحد به ادامه همکاری با این فرد اقدام به عقد قرارداد می‌کند که تا دو سال حق بیمه این فرد را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به افزایش حجم صادرات از استان گلستان، گفت: در سال گذشته صادرات استان گلستان هفت درصد رشد داشته است که 225 میلیون دلار صادرات از گمرک‌های استان و سایر گمرک‌ها انجام شده که از این میزان، 191 میلیون دلار صادرات از گمرک‌های استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: سال 1396 183 کارت بازرگانی صادر کردیم و با اقداماتی که انجام شد، میانگین زمان صدور جواز تاسیس در استان سه روز بوده که حتی بسیاری از جوازها ظرف مدت یک روز صادر شده است.

قوانلو با اشاره به ایام نوروز، گفت: خوشبختانه در این مدت تعداد 140 نفر از نیروهای صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف، گشت‌های مشترک و منظمی را اجرا کردند که باعث شد کمترین نوسان را در بازار اقلام شب عید شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: بر اساس گشت‌های نظارتی که انجام شد، در این مدت 700 میلیون تومان پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.