1397-03-12 17:03
806
0
53974
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

عدم ارائه دوز بلاغ؛ صادرات به قزاقستان را با مشکل مواجه کرده است

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مشکل عدم ارائه دوز بلاغ رفع نشده و این موضوع صادرات به قزاقستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش گلستان ما؛ "علی محمد چوپانی" در جلسه هیات نمایندگان اتاق گرگان ضمن اشاره به بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 97بیان کرد: خوشبختانه اراده نظام بانکی در مورد بدهی سنواتی مثبت است.

وی افزود: طبق این ماده به منظور تشويق توليدكنندگان و تسويه مطالبات بانكها و مؤسسات مالي و اعتباري چنانچه مشتريان بدهي معوق خود را كه تا پايان سال ۱۳۹۶ سررسيد شده باشد از تاريخ سررسيد تا پايان شهريورماه ۱۳۹۷ تسويه نمايند، بانكها و مؤسسات مالي و اعتباري مكلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اوليه و بدون احتساب جريمه دريافت و تسويه نمايند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: اتفاق های ناگوار اقتصادی مانند اهرم است و تاثیر آن در بنگاه های اقتصادی به مراتب وسیع تر می باشد.

"چوپانی" عنوان کرد: مشکل عدم ارائه دوز بلاغ رفع نشده و این موضوع صادرات به قزاقستان را با مشکل جدی مواجه کرده است، باید بررسی شود که از معامله در بازار سیاه جلوگیری شود.

وی افزود: حضور دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی اتفاق خوبی بود که امسال در رابطه برداشت محصولات کشاورزی رخ داد و امیدواریم این تجربه با برنامه در سال های آینده نیز تکرار شود.

"چوپانی" به اهمیت مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: تعامل دولت و بخش خصوصی موجب شد مشکل کامیون داران رفع شود و کشاورزان نیز متضرر نشوند.

وی عنوان کرد: امید است سازمان تعاون روستایی در زمان برداشت سیب زمینی محصول خریداری شده را در بازار وارد نکند.

"چوپانی" در پایان تاکید کرد: صنایع تبدیلی استان می توانند موجب کاهش ضرر و حتی رونق شوند و دولت نیز می تواند با حمایت از این صنایع، به کشاورزان در بلند مدت کمک نماید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.