1397-03-23 09:46
2570
0
54306
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت:

۶۴ تن پیله ابریشم در شهرستان مینودشت تولید شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: امسال مقدار ۱۷۷۳ جعبه تخم نوغان بین ۱۴۸۰ بهره بردار مینودشتی توزیع شد که حاصل آن تا کنون تولید ۶۴ تن پیله ابریشم بوده است .

به گزارش گلستان ما؛ "خلیل شایستگان" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ۶۴ تن پیله ابریشم در این شهرستان تولید و خریداری شده است که برابر میزان تولید سال قبل است.

وی افزود: امسال مقدار ۱۷۷۳ جعبه تخم نوغان بین ۱۴۸۰ بهره بردار مینودشتی توزیع شد که حاصل آن تا کنون تولید ۶۴ تن پیله ابریشم بوده است.

"شایستگان" با بیان اینکه اکنون مراحل پایانی تولید پیله ابریشم در استان گلستان و مینودشت است، تصریح کرد: امسال متوسط تولید هر جعبه تخم نوغان ۳۶ کیلوگرم پیله ابریشم بود که با قیمت ۳۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم به صورت توافقی توسط پنج مرکز خرید، خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت با اشاره به تولید ۱۴۰ تن پیله ابریشم در شهرهای مختلف گلستان در سال جاری، عنوان کرد: مینودشت بزرگترین تولید کننده پیله ابریشم در این استان است و بر این اساس توزیع تخم نوغان در دیگر شهرهای گلستان نیز از این شهرستان انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون پرورش کرم ابریشم علاوه بر مینودشت که به طور میانگین ۵۰ درصد تولید گلستان را دارد، در شهرهای کلاله ، مراوه تپه، گالیکش ، آزاد شهر ، علی آباد کتول و رامیان این استان نیز انجام می شود.

"شایستگان" در پایان اظهار کرد: شرایط برای تولید دوبار در سال پیله ابریشم در گلستان فراهم است و در صورت استقبال فعالان این بخش، این مدیریت که نمایندگی نوغانداری استان را برعهده دارد آمادگی توزیع تخم نوغان را دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.