1398-02-25 13:57
1019
0
63242
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان:

محصول ۱۰۰۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در سیل از بین رفت

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان گفت: بخش کشاورزی در حوزه قره سو، اترک و دیگر مناطق استان ۳۱۷ هزار هکتار تحت تاثیر سیل قرار گرفت که به ۱۰۰ هزار هکتار صددرصد خسارت وارد شد و محصول کشاورزان از بین رفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه بررسی سطح اراضی کشاورزی خسارت دیده در سیل اخیر که با حضور کارشناسان پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، اظهارداشت: بخش کشاورزی در حوزه قره سو، اترک و دیگر مناطق استان 317 هزار هکتار تحت تاثیر سیل قرار گرفت که به 100 هزار هکتار صددرصد خسارت کلی وارد شد.

وی گفت: در سیلاب اخیر بیش از چهار هزار و 700 میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، زیرساختی و غیره خسارت وارد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تأکید بر استفاده از یافته‌های علمی در موضوع‌های مختلف ادامه داد: سطح دقیق اراضی کشاورزی خسارت دیده با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای تعیین و پس از بازدید میدانی، ثبت GPS و محرز شدن وضعیت زمین خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که برخی تصمیم‌ها در زمان بحران به لحظه گرفته می‌شود و استفاده از یافته‌های علمی سبب می‌شود موارد اختلافی در اعلام دقیق سطح خسارت‌ها کاهش یابد.

حمیدی افزود: دولت جبران خسارت‌های مردم در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، صنعتی و غیره را در دستور کار قرار داده است و تاکنون نیز دو مرحله از کمک‌های بلاعوض کشاورزان آسیب دیده به استان ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.