1397-08-26 10:37
1142
0
58799

واقعیت و ادعاها در موضوع اسکورت وزیر تعاون/ موج‌سواری سهم‌خواهان با اتفاقات کوچک و بزرگ

تصادف و فوت مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی در گرگان باعث شده مباحث مختلفی درباره علت وقوع حادثه، دلیل عدم حضور پلیس‌ برای اسکورت کاروان وزیر و ... در رسانه‌ها مطرح شود برای همین خبرگزاری فارس گلستان تصمیم به شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبان گرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز چهارشنبه به همراه هیات همراه متشکل از برخی معاونان، روسا و مدیرعامل سازمان‌های تابعه به منظور بازدید و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌های توسعه‌ای استان و شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال وارد استان گلستان شدند.

از صبح روز پنجشنبه جلسات کاری و بازدیدها آغاز شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه عصر روز چهارشنبه به سمت غرب استان گلستان حرکت کردند اما با تغییر تصمیم مقامات، کاروان وزیر و هیات همراه مسیر حرکت را به سمت بیمارستان حکم جرجانی گرگان تغییر داده و برای بازگشت به سمت گرگان باید از دوربرگردان معروف به «لردگاز» در محدوده ابتدای روستای «شصتکلاته» تغییر مسیر می‌دادند.

بنابر اظهارات مسوولان، شاهدان حادثه و بررسی‌های انجام شده، رانندگان خودروها به منظور دور زدن و پیشگیری از بروز حادثه حتی حدود پنج دقیقه در محل دوربرگردان که یکی از دوربرگردان‌های ناامن و خطرناک محورهای غربی استان گلستان است، توقف کردند.

در این بین راننده خودروی حامل مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی و معاون امور استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنگام دور زدن دچار حادثه رانندگی شدیدی شده و در هنگام دور زدن یک تریلی به شدت به این خودرو برخورد کرده و منجر به فوت مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی و مجروح شدن شدید معاون امور استان‌های وزیر تعاون شد.

در این بین مباحث مختلفی درباره علت وقوع حادثه، دلیل عدم حضور پلیس‌راه و نیروی انتظامی برای اسکورت کاروان وزیر و عدم همراهی تیم اورژانس با کاروان برای اقدام سریع در چنین مواقعی مطرح شد.

حتی سوالی هم مطرح شد که چرا دو فرد فوت شده در لحظات نخست در حالی که جراحت شدیدی دیده بودند با خودروهای غیر آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که مشخص شد با وجود حضور 10 دقیقه‌ای اورژانس در محل اما در همان لحظات نخست، افراد حاضر در محل تصمیم گرفتند برای جلوگیری از اتلاف زمان، این افراد را با خودروهای موجود به بیمارستان منتقل کنند.

اما نکته قابل تامل در این بین، سکوت حدود 20 ساعته پلیس برای اعلام مقصر حادثه بود که سوال‌های متعددی را برای اذهان عمومی ایجاد کرد تا آنکه رئیس پلیس‌راه گلستان ظهر امروز (جمعه) علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی راننده سواری تویوتا لندکروز (خودروی حامل مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی) به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی و قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیرهمسطح اعلام کرد.

علی عبدی در خصوص عدم وجود اسکورت پلیس‌راه برای کاروان وزیر تعاون، اضافه کرد: اسکورت دستورالعمل و قانون مشخص دارد و این عزیزان شامل قانون اسکورت نمی‌شوند.

رئیس پلیس‌راه گلستان تصریح کرد: با این وجود در صورت نیاز به اسکورت هر عزیزی که در استان حاضر می‌شود، جلسه و هماهنگی لازم از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان تشکیل و با دعوت مسوولان نظامی و انتظامی سهم مسوولیت اسکورت شخصیت مشخص شده و اقدامات برنامه‌ریزی می‌شود در حالی که برای این عزیزان چنین جلسه و مکاتبه‌ای انجام نشده است.

اما براساس اطلاعات موثق دریافتی، در تاریخ 23 آبان ماه نامه‌ای از سوی سرپرست اداره‌کل امنیتی انتظامی استانداری گلستان خطاب به فرمانده انتظامی گلستان صادر و در این نامه تقاضا شد که انتظامی گلستان تمهیدات لازم امنیتی، انتظامی و ترافیکی را برای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر بگیرد.

این نکته را باید در نظر بگیریم که تا امروز وزرا و مقامات بسیار زیادی در استان گلستان حاضر شده و بدون کوچکترین مشکل استان را ترک کردند و خوشبختانه به دلیل تعامل بسیار خوب فرماندهی انتظامی گلستان با مقامات استانی و توانمندی و تعامل خوب فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها با فرمانداران کوچک‌ترین مشکلی در این سفرها ایجاد نشده است.

حتی در این سفر نیز تا عصر روز گذشته هیچ مشکل انتظامی یا امنیتی وجود نداشت و سفر بدون مشکل در حال انجام بود و اینکه گفته می‌شود استانداری در خصوص تقاضای اسکورت و در نظر گرفتن تمهیدات انتظامی کوتاهی کرده، براساس اطلاعات موثق دریافتی، ادعای درستی نیست.

موضوع قابل تامل در این راستا این است که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان از زمان حضور در استان بر روی مباحث انتظامی و امنیتی تاکید جدی داشته و با حساسیت موضوعات را پیگیری می‌کند، حتی در این خصوص سرپرست اداره‌کل امنیتی انتظامی استانداری را در راستای فعالیت بیشتر تغییر داده است.

حال اینکه چرا رئیس پلیس‌راه استان چنین اظهار نظری داشته جای بحث دارد اما باید این را هم در نظر بگیریم که با تلاش پلیس راه استان گلستان در سال جاری تعداد کشته‌های سوانح رانندگی جاده‌های استان به میزان قابل توجهی کاهش داشته و جز استان‌های برتر در این حوزه شناخته شده است.

در نگاه دیگر این نکته را باید در نظر گرفت که در پروتکل اسکورت و محافظت از شخصیت‌ها توسط نیروی انتظامی اسکورت برخی مقامات خاص تعریف شده و شخصیت‌های سفر اخیر جز این پروتکل و دستورالعمل قرار ندارند، این ادعایی است که رئیس پلیس‌راه گلستان نیز بر آن تاکید دارد.

متاسفانه در این بین برخی افراد به دنبال سهم‌خواهی‌های سیاسی هستند و بر خلاف ادعای دلسوزی برای پیشرفت استان، هیزم بر آتش تفرقه می‌اندازند و با سوءاستفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال سمپاشی بوده و با تخریب مقامات و مسوولان به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

این گزارش مستند نشان می‌دهد استانداری گلستان هیچ کوتاهی در راستای تقاضا برای تمهیدات انتظامی و امنیتی نداشته و به طور قطع انتظامی گلستان نیز برای عدم همراهی تیم‌های گشت پلیس‌راه با کاروان وزیر توجیه و دلایلی را خواهد داشت که در صورت لزوم، خبرگزاری فارس آماده انتشار و اطلاع‌رسانی مطالب انتظامی گلستان است.

گفتنی است، خبرگزاری فارس به زودی در خصوص دوربرگردان‌های نا ایمن در جاده‌های استان و موضوعات پیگیری شده درباره همین دوربرگردان موضوع حادثه گزارشی مستند و مفصل را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.