1394-01-08 05:00
2785
0
12496
پاسخی به یادداشت عجولانه فرماندار جوان کلاله/

آقای برزگر، یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران !

آقای برزگر از قدیم گفته اند یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران!

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، مطلبی روزهای گذشته در این پایگاه خبری با عنوان " برزگر "بیلی کوه" را به نام کلاله ثبت کرد" کار شد که در آن به برخی از زیاده خواهی های مسئولین کلاله ای پرداخت شد. پس از آن برزگر جوابیه ای با عنوان " پاسخ فرماندار کلاله به تحلیل عجولانه یک سایت گالیکشی/ برزگر: چشم اندازهای بیلی از حوزه سرزمینی کلاله، دیدنی تر از خود بیلی است " در سایت کلاله خبر انتشار داد.

بر خود به عنوان یک گالیکشی واجب دانستم تا بخش بخش به پاسخ گویی خبر کلاله خبر که مطلب آن بلد شده بپردازم:

سایت محلی گالیکش تنها به خاطر انتشار چند منظره از دامنه‌های بیلی کوه، در تحلیلی عجولانه و بدون در نظر هدف فرمانداری کلاله به پنداشت خود مسئولین کلاله را زیر سؤال برد.!

در لید این خبر که نشان از شتاب‌زدگی و عجله کودکانه سایت همسوی کلاله خبر با فرماندار این شهرستان دارد تنها درصدد تخریب و نه پاسخ خردمندانه اولیه همانند تیتر این خبر دارد که هر چه سعی کردیم مطلب بولد شده را معنا کنیم نشد.

به گزارش کلاله خبر، سایت نیلکوه بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع و به خاطر انتشار چند عکس از مناطق دامنه‌ای بیلی کوه، تحلیلی با عنوان "برزگر "بیلی کوه" گالیکش را به نام کلاله ثبت کرد" منتشر کرد.

در مطلب فوق کلاله خبر تیتر این خبر را از سایت خبری «گلستان ما» کار کرده و لینک این مطلب را نیز از همین سایت خبری استفاده کرده که نشان از ناآگاهی مسئولین این سایت از قانون رسانه ای دارد.

در بخش دیگر این سایت عنوان کرده که این مطلب تنها به خاطر چند تا عکس بوده. در خصوص این زیاده خواهی می توان موارد زیادی عنوان کرد؛ مثلا سایت اترک مطلبی با عنوان "دریاچه‌ای بزرگ ولی ناشناخته بر بلندای بیلی کوه کلاله" از این کوه و دریاچه روی آن با نام سولوکلی از متعلقات کلاله نام‌برده شده است.

البته این موضوع جالب می‌شود که بدانید تنها با فاصله یک روز پس از معارفه برزگر جوان به عنوان فرماندار کلاله سایت اداره مطبوعش باکار کردن مطلبی با عنوان " کلاله نگین گلستان" در آن پاراگرافی با عنوان " حال بناست که این استعدادها (استعدادهای کلاله) که مورد توجه محققان و گردشگران داخلی و خارجی نیز است به ­حضورتان معرفی می‌گردد. " تالاب سولوکلی و بیلی کوه را به عنوان داشته های نداشته این شهرستان معرفی کرده و نشان از آرزوی دیرین نام برده برای الحاق این کوه به کلاله دارد.

چگونه حدود 300 نفر بازدید کننده ای که با خواندن این مطلب سایت فرمانداری کلاله فکر می کنند بیلی کوه برای کلاله است را پیدا کرده و بگوییم بیلی کوه برای گالیکش است.

این سایت مدعی شده است که فرمانداری کلاله با انتشار عکس بیلی کوه و با برچسب زدن آرم (به یک نوشته ساده آرم گفته نمی‌شود) فرمانداری کلاله، این کوه را به شهرستان کلاله نسبت داده است درصورتی‌که نصرت برزگر فرماندار کلاله هدف از انتشار این تصاویر را فقط نشان دادن مناظر پای کوه که در حوزه شهرستان کلاله قرار دارد، بیان کرد و گفت: اینکه بیلی کوه در پشت مناظر طبیعی این شهرستان قرار دارد، دلیل بر آن نیست که ما نتوانیم مناظر طبیعی حوزه شهرستان خود را معرفی کنیم.

العاقل فی الاشاره؛ قطعاً می‌دانید که برای در نظر گرفتن قانون کپی‌رایت هر عکاسی سعی می‌کند قبل از انتشار اثرش آرم و نشانی بر روی عکس بگذارد تا نشان‌دهنده صاحب اثر باشد که فرمانداری کلاله با قرار دادن عنوان فرمانداری و استفاده از آن عکس در خبری منتصب به فرمانداری این شهرستان در سایت گلستان ما (اینجا کلیک کنید) با ارائه جاذبه‌های گردشگری بیلی کوه را به عنوان داشته های این شهرستان معرفی کرده است.

کلاله خبر عنوان کرده که هدف برزگر نشان دادن مناظر پای کوه در حوزه شهرستان کلاله بوده پس فرماندار عجول کلاله تصدیق می کنند که این تصاویر انتشار داده شده منتصب به وی می باشند.

آقای برزگر بد نیست یک سری هم به مردم این منطقه بزنید و ضمن گوش فرادادن به درد دل آن ها ببینید این تصاویر از محدوده جغرافیایی گالیکش تهیه شده است نه محدوده جغرافیایی کلاله تا آنها را به نمایش بگذارد.

گفتنی است در اقدامی عجیب فرماندار و بخشدار گالیکش نیز تحت تأثیر این تحلیل عجولانه قرارگرفته و با تماسی با فرماندار کلاله مراتب اعتراض خود را اعلام کرده‌اند (کاش همه کارهای مسئولین به این شتاب بود.)

در اقدامی غیراخلاقی و خارج از عرف دیپلماتیک فرماندار جوان کلاله صحبت‌ها و چانه‌زنی‌های خود با مسئولین شهرستان گالیکش را در اختیار سایت محلی شهرستان قرار داده است. بعید به نظر می رسد از این پس کسی «برزگر» جوان را محرم خود بداند.

فرماندار کلاله در یادداشتی پاسخ این سایت و مسئولین این شهرستان را این‌گونه داد:

ای‌کاش فرماندار کلاله در قبال مردم این شهرستان هم این‌گونه پاسخگو باشد و جواب آن‌ها را در اندک زمان بدهد!

چشم اندازهای بیلی از حوزه سرزمینی کلاله، دیدنی‌تر از خود بیلی است

درست است ولی نه از حوزه‌ای که در گالیکش تصاویر آن را تهیه‌کرده‌اید و پا را با زیاده‌خواهی فراوان فراتر گذاشته و سولوکلی را به‌عنوان نقطه گردشگری خود معرفی کرده‌اید.

پس از طی حدود 37 کیلومتر در بخش پیشکمر به سمت یل چشمه، در دوراهی فره یسر- قودنه به سمت راست نگاه کن و حرکت خود را برای رسیدن به زیبایی‌های این منطقه ادامه بده.

زاو با ارتفاعات بخش پایانی البرز شرقی در کنار درختان سربه آسمان ساییده با چشمه‌های جوشان و پیچ‌پیچ و رودخانه همیشه جاری خود لذت طبیعت‌گردی را چند برابر می‌کند.

گرگاندوز، خوجه یاپاقی، توتلی تمک و ارجنلی از روستاهای حوزه کلاله در دامنه بیلی کوه است و سوارهای سه گانه چشم اندازه‌ای بدیغی بوجود آورده است که دل را جلا و صفا می دهد.

شمار را به دیدن این زیبایی ها در حوزه شهرستان کلاله بخش پیشکمر دهستان عرب داغ دعوت می کنیم.

غروب آفتاب، نور پایانی روز چنان از سنگ های بیلی کوه ساطع می‌شود که چشمانت را درخشان تر می‌کند و مه آلود بودن ارتفاعات نیز خود جلوه دیگر از صنع خدایی است. اینجا کلاله است.

مطالب ادبی فوق که تنها به جهت به درازا بردن متن جوابیه است لزوم به جواب دادن آن نیست.

البته ادعاهای این سایت تنها به انتشار چند عکس به پایان نرسید و وی در چند تحلیل عجیب شهرک صنعتی شهرستان کلاله که مجوز آن به نام کلاله است را نیز به شهر گالیکش نسبت داده است و برای اثبات اداعاهای واهی خود تنها به چند عکس از حضور استاندار و چند تن از مسئولین این شهرستان در زمان افتتاح کارخانه تراکتور سازی، اکتفا کرده است.

درصورتی‌که به گفته فرماندار کلاله در زمانی که گالیکش زیر نظر مینودشت بود، مجوز این شهرک به نام کلاله صادر شده است و با جدا شدن گالیکش از مینودشت، این شهرک در حوزه این شهرستان قرار گرفت. درصورتی که تمامی نامه نگاری های این شهرک صنعتی در کلاله انجام می‌شود.

این شهرک به نام شهرک صنعتی گلستان است و به مساحت 30 هکتار در حوزه جغرافیایی گالیکش که زیاده خواهی افرادی چون شما باعث آن شد تا 10 هکتار از آن به کلاله اختصاص داده شود گو اینکه از همان زمان که گالیکش به عنوان بخشی از شهرستان مینودشت محسوب می شد هم این 30 هکتار زمین در محدوده جغرافیایی کلاله نبوده است.

شما مدعی شده اید این چند عکس در زمان افتتاح گرفته شده است؛ این تصاویر در زمان کلنگ زنی پروژه فوق گرفته شده و متاسفانه افکار مسئولین و رسانه های همسو با شما اجازه فراتر رفتن این پروژه را نداد تا حدود 500 خانوار از مزایای این کارخانه بهره مند شوند و کمکی به توسعه و اشتغال منطقه محروم شرق استان شود.

این شهرک حق مسلم مردم شهید پرور و انقلابی گالیکش است و باید مسئولین شهرستانی و استانی این اشتباه گذشتگان را جبران کنند.

فرماندار کلاله در یک یادداشت و ارائه چند نکته ساده، جواب مسئولین بخصوص سایت مدنظر را داد. امیدواریم ازاین‌پس این سایت قبل از تحلیل، اطلاعات کافی درزمینهٔ موضوع کسب کند.

نیلکوه به‌زودی ابعاد بیشتری از اقدامات مسئولین و برخی از خبرنگاران این شهرستان که داد مردم کلاله را درآورده‌اند انتشار خواهد داد.

از این پس باید شاهد حضور فرماندار کلاله در جای جای کشور باشیم. برزگر حتی یک روز قبل از سال نو بدون هماهنگی با مسئولین شهرستان گالیکش به بازدید از کمپ جوانان جمعیت هلال احمر روستای تنگراه از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش رفته و با چند تن از جوانان این جمعیت که اهل کلاله هستند عکس یادگاری انداخته و بازدیدش را به عنوان یک خبر در سایت فرمانداری این شهرستان کار کرده."برای دیدن خبر در سایت فرمانداری کلاله اینجا کلیک کنید"

فکر بدی نیست ...... ما در مأموریتیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار                             تو خشنود باشی و ما رستگار

نویسنده: خسروی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.