1396-04-20 05:23
1375
0
41276
گزارش؛

انتقاد فعالان سیاسی و رسانه‎ای گلستان به ترویج تفکرات مارکسیستی در نشریه استارباد

ائمه جمعه برخی از شهرستان‌های گلستان و فعالان سیاسی، اجتماعی و روزنامه‎نگاران در اعتراض به تفکرات مارکسیستی نشریه استارباد دست به قلم شدند و اعرتض خود را اعلام کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، چند روزی است که مطالب فصل‌نامه استارباد مورد انتقاد شدید طیف‎های مختلف مردم قرار گرفته است.

اعتقاد این افراد بر این است که این اقدامات در غفلت مجموعه‎های نظارتی رخ داده و فصل‌نامه‎ای که در آن افکار مارکسیستی و سکولاریستی ترویج می‎شود، نباید اجازه نشر داشته باشد.

ائمه جمعه برخی از شهرستان‎های استان گلستان در نمازه جمعه این هفته خود نسبت به مطالب این نشریه واکنش نشان دادند و همچنین فعالان سیاسی، اجتماعی و روزنامه‎نگاران دست به قلم شدند و به تبیین افکار عمومی در خصوص مطالب این نشریه پرداختند.

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی امام جمعه شهرستان مینودشت در این زمینه گفت: مجله‌ای در گرگان منتشر می‌شود به نام استارآباد که این مجله مطالب مهمی در شماره 8 خود منتشر کرده که حمایت شدید از منافقین و به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی توهین کرده است.

خطیب جمعه مینودشت افزود: این منافقین در طول دوران انقلاب اسلامی افراد مهم این انقلاب را به شهادت رسانند و از قبیل رئیس جمهور محبوب و شهید بهشتی، ائمه جمعه، شهدای محراب و مردم به شهادت رسانند و این آقایون در گرگان از منافقین حمایت کردنند و انقلاب را محکوم کردند.

حسینی تصریح کرد: شما از بیت‎المال برای مجله‎تان به عنوان یارانه اعتبار می‎گیرید و در استان ولایت‎مدار گلستان این مطالب را نشر می‎کنید که مردم ما به حرف‎های شما اعتباری قائل نیستند و جاسوسانی مانند شما را محکوم می‎کنند.

توهین فصلنامه استارباد به امام خمینی(ره) و پیروان انقلاب

ولی الله شهابی، فعال رسانه‎ای استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران با اشاره به مطالب تحریف شده این نشریه افزود: تاریخ‌نگار فصل‌نامه شماره 8 استارباد با نگاه وارونه به هدایت و رهبری انقلاب اسلامی تصریحاٌ در صفحه 129 فصل‌نامه اظهار می‌دارد : " من معتقدم که در سطح ملی، جفایی به نیروهای دیگر است که ما انقلاب ایران را به علت اینکه آیت الله خمینی(ره) در عمر 13 ماهه انقلاب و موج عظیمی که ایجاد شد و توانست سخنگو و رهبر نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم شود، نباید انقلاب ایران را صرفاٌ انقلاب و نهضت روحانیت بدانیم و ...  "  آیا این‌گونه بیانات سخیف درباره انقلاب اسلامی و رهبری آن  با وجود نقش رهبری امام خمینی  (ره ) از سال 42  و قبل از آن ، دلالت بر کینه سیاسی نسبت به انقلاب و رهبری آن ندارد؟ که تلویحاٌ اظهار می‌دارد  "آیت الله خمینی" از دی ماه سال 56 به بعد رهبر و سخنگوی انقلاب شده است! این بدان معناست که امام خمینی(ره) انقلاب را مصادره کرده است  و در واقع انقلاب متعلق به دیگران است ".

این فعال رسانه‎ای استان گلستان تاکید کرد: این افراد باید این درک سیاسی را داشته باشد که،  امام خمینی (ره) به عنوان نماد اعتراض مردم برگزیده نشد،  بلکه مردم مسلمان وم ظلوم ایران  با هدایت و رهبری ایشان از چنگال استبداد رژیم 2500 ساله رهایی یافتند.

وی افزود: جالب توجه است که، بیگانگی و نفرت در ادبیات سیاسی کبیر نسبت به امام خمینی (ره) در حدی است که از نام بردن امام خمینی(ره) هم پرهیز می‌کند و همانند بی.بی.سی لندن و دیگر رسانه‌های صهیونیستی و استکباری،  آن اسطوره بی‌نظیر قرن را آیت الله خمینی خطاب می‌کند.

این فعال رسانه‎ای استان گلستان تاکید کرد: جای تاسف دارد در این  نگارش استارباد  طرفداران امام خمینی(ره)  را  با تعبیر طرفداران آیت الله خمینی، افرادی بی‌سواد ،کم‌سواد و بی‌تجربه "افراد انقلابی‌نما" ، "سایه‌طلب" ، "انقلابیون غیر واقعی" ، "سوء استفاده‌گر" و "دارای شخصیت کاذب"معرفی می‌کند.

شهابی افزود: سفره استارباد برای افرادی گسترده شده  که به تحریف نقش روحانیت به ویژه ،آیت الله کاشانی و آیت الله سید جعفر بهبهانی پرداخته است.

وی گفت: شأنیت چهره مشهور گرگان به اعتبار خدمات پزشکی آیا باید در اندازه‎ای معتبر باشد که در فصل‌نامه استارباد،  آیت‌الله‌کاشانی را یک روحانی "معامله‌گر سیاسی" و "حق سکوت بگیر" فاقد سلامت و پاکی و صداقت ، مدافع آلمان نازی و اطرافیانش را اَراذل و اُوباش و چاقوکش خطاب کند؟ .

فصل نامه استارباد اعضای سازمان منافقین را انقلابیون واقعی معرفی میکند

این فعال رسانه‎ای با بیان اینکه نویسندگان نشریه استارباد مخالفت آیت الله کاشانی را با انگلیسی‌ها صرفاً کینه شخصی بیان کردند، گفت: فصل نامه استارباد، مبارزات روحانیت و دیگر سیاسیون مذهبی را تحت تأثیر سازمان مجاهدین معرفی می‎کند و از زبان محارم  منافقین اظهار می‌دارد : "در گرگان سیاسیون مذهبی که فعالیت داشته و زندان رفته بودند بیشتر تحت تاثیر  سازمان مجاهدین خلق آن زمان فعالیت می‌کردند و بسیار کمتر افرادی بودند که تحت تاثیر روحانیون مبارز باشند".

وی گفت: اصرار بر نمایش  چهره‌ای بسیار مثبت از افراد معدوم وابسته به سازمان منافقین به عنوان انقلابیون واقعی حکایت از ماهیت فکری و سیاسی این فصل‌نامه دارد .

این فعال رسانه‎ای استان گلستان تاکید کرد: این فصل‌نامه با تفکر ارتجاعی و برخلاف اندیشه‌های بیدارگر امام راحل (ره)  نسبت به رضاخان، به تمجید از حکومت پهلوی و تحقیر خدمات جمهوری اسلامی ایران پرداخته  ودر صفحه 49 شماره 4 سردبیر رسمی این فصلنامه می‌نویسد" متاسفانه نگاه ما به تاریخ به ویژه دوره پهلوی علمی و واقع‌بینانه نیست. نگاهی رسمی، کاملا منفی و رد همه چیز حتی برقراری امنیت، ساخت و سازهایی مانند راه آهن، دانشگاه و راه‌اندازی فرهنگستان است.»

حذف کلمه اسلام در مطالب فصل‌نامه استارباد

وی یادآور شد: در جای دیگر این فصل‌نامه سردبیر آن، در شماره 8 با نادیده گرفتن جنایات ساواکی‌ها، به دفاع و دلسوزی برای ماموران ساواک رژیم شاه می‌پردازد.

این نویسنده گلستانی افزود: این فصل‌نامه می‌داند انقلاب شناسنامه اسمی دارد که به انقلاب اسلامی در جهان اشتهار دارد، اما در جلد نشریه و متن و محتوای آن « انقلاب بهمن 57 »را به جای انقلاب اسلامی تابلو فصلنامه خود کرده است .

شهابی تاکید کرد: افرادی که اهل دردند  نباید در وقایع‌نگاری تاریخی،صرفاٌ خود و اندیشه‌های محدود خود را مرکز ثقل تاریخ ببینند  و  نباید زحمات گذشته خود را ولو با نیات صادقانه، حجتی بر سهم خواهی خود قلمداد کنند.

فصل‌نامه استارباد به‌دنبال بزرگ‌نمایی و ترویج اندیشه مارکسیستی و سکولاری در جامعه است

فاطمه‎سوخته‎سرایی، کارشناس سیاسی استان گلستان  در مورد فصلنامه استارباد گفت: ساده لوحی محض است اگر تصور کنیم که یک فصل‌نامه در گرگان برای تمجید از سران منافقین و بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره)، رهبر 13ماهه! انقلاب اسلامی است، از جایی خط و ربط نگرفته باشد.

سوخته‎سرایی افزود: شاید خیلی از مردم به ویژه نسل جوان ندانند که 200 نفر از سران سازمان مرکزی منافقین از شهر گرگان و استان گلستان بوده‌اند، عده‌ای از آنان به علت جنایت‌های‌شان اعدام شدند و عده‌ی زیادی هم به اردوگاه اشرف در عراق گریخته‌اند.

وی گفت: بنابراین نحله فکری سازمان منافقین در شهر گرگان مسبوق به سابقه است و همین منافقین بودند که 15نفر را فقط در شهر گرگان شهید کردند و برای ایجاد حکومتی خودمختار در منطقه ترکمن صحرا، جنگ داخلی به راه‌انداختند.

این کارشناس سیاسی  تاکید کرد: قطعا امروز هم افرادی که در قالب این نشریه که می‌توان ادعا کرد نسخه برابر اصل نشریه «کتاب فصل» است، به‌دنبال بزرگ‌نمایی و ترویج اندیشه مارکسیستی و سکولاری در جامعه است.

سوخته‎سرایی یادآور شد: چنان که در همه شماره‌هایش مقالات و خاطرات کمونیستی درج می‌کند، از لیبرال‌ها حمایت و سازمان منافقین را انقلابیون اصلی می‌داند.

وی افزود: حتی در صفحه 51 شماره‌ 8 ، فعالیت‌های مارکسیست‌ها و ملی‌گراها را علیه حکومت پهلوی «خیلی بیشتر و حجیم‌تر و سازمان یافته‌تر از مذهبیون» معرفی می‌کند و رذالت را تا جایی پیش می‌برد که طرفداران پرشمار حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را مردمی بی‌سواد، کم سواد و بی‌تجربه معرفی می‌کند.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: علاوه بر این، فصلنامه فوق پا را فراتر نهاده و انقلابیون طرفدار حضرت امام(ره) را افراد انقلابی‌نما، سایه‌طلب، سوء استفاده‌گر و دارای شخصیت کاذب معرفی کرده است.

سوخته‎سرایی خاطرنشان کرد: هرچند سینه تاریخ انقلاب اسلامی ایران از خدمات و خیانت‌های افراد و برخی از جریان‌های فکری و سیاسی پٌر است، اما اگر قرار باشد همه حقایق درباره تاریخ انقلاب بدون کوچکترین اغماضی گفته شود، همگان خواهند دانست که کسانی که امروز چهره دشمن را بزک و منافقین را مورد ستایش قرار می‌دهند، همان‌هایی هستند که دست‌شان به خون خیلی‌ها آلوده است.

وی افزود: از سویی دیگر یکی از دلایل این اتفاق، کم‌کاری نهادهای فرهنگی و نظارتی است که نشریه‌ای در دولت جمهوری اسلامی با یارانه‌ی دولتی علیه نظام و انقلاب اسلامی مطالب موهن می‌نگارد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد:اینجاست که رسانه‌ها، افراد انقلابی، دلسوزان نظام و همه افرادی که دل در گرو انقلاب اسلامی ایران، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری دارند باید در برابر این «اراذل سیاسی»، « آتش به اختیار» باشند و وارد گود شوند و حقایق را بیان کند.

فصل‌نامه استارباد واقعیات تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کرده است

مسلم رستمانی یکی دیگر از فعالان اجتماعی استان گلستان هم درباره مطالب نشریه استارباد در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  در دارالمؤمنین گرگان و در زیر پوست استان، افرائی با تحریف واقعیات تاریخ انقلاب و نفوذ در مراکز تصمیم ساز فرهنگی و با پشتیبانی مالی مسئولین اجرایی و فرهنگی در حال قلب حقایق و مصّر به تعویض  جای شهید و جلّاد  هستند و شوربختانه سکوت توأم با اغماضِ جانبدارانه مسئولان امر آنها را در این شبیخون فرهنگی و سیاسی جری‎تر و با انگیزه‎تر کرده است .

وی تصریح کرد: فصل‌نامه استارباد ازجمله نشریات استانی ست که به یُمن یارانه و فضا و بستر مناسبی که ارشاد استان برای آن مهیّا کرده است در حال جولان دادن و تلاشی مستمر جهت تغییر ذائقه انقلابی مردم استان به ویژه نسل جستجوگر جوان تخصیصاً دانشجویان ، است.

این فعال اجتماعی استان گلستان افزود: حرکت خزنده و نرم این جریان در نفوذ در دانشگاه‎ها و ترغیب این قشر به فعالیت و بسط وگسترش این ایده در قالب‎های مختلف از جمله طرح‎های تحقیقاتی و پایان‎نامه‎ها از جمله هدف گذاری‎های استاربادی‎ها بشمار می‎رود.

رستمانی افزود: اداره این نشریه توسط عناصر شناخته شده از  چپ‎های رادیکال است که در رزومهٔ آنها سمپاتی جریانات مارکسیستی و سازمان مجاهدین خلق و امّتی و همچنین حضور فعال در فتنه 1388 مشهود و اظهر من الشمس هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.