1396-04-30 15:59
1737
0
41733
بیانیه کانون تربیت اسلامی استان گلستان؛

نگرانی جامعه فرهنگی گلستان به بازگشت دوباره سند 2030 به بهانه حقوق کودک

پنهان کاری دولت در امور متعدد به اعتراف مسولین نگرانی جدی را برای دلسوزان به نظام به دنبال دارد به ویژه آنجا که خسارت همچون قرارداد کرسنت و توتال تنها اقتصادی نیست لذا هشدار جدی هم به دلسوزان نظام برای هوشیاری بیشتر و هم مسولین برای درس گرفتن از گذشته ضروری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ در ادامه اعتراضات گسترده به اظهارت دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در گرگان، کانون تربیت اسلامی استان گلستان که متشکل از فرهنگیان استان هستند بیانیه اعتراضی را صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

سخنان اخیر دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در گرگان در مورد تهیه ترویج و ترسیم اطلس وضعیت کودکان و نوجوانان هر استان نگرانی های جدی را در پی لغو ظاهری سند 2030 به ذهن متبادر می کند که پاسخی است به کسانی که نقد علمی از سر دلسوزی سند 2030 را دلواپسی قلمداد می کردند و در انتها هم گفتند دولت این سند اسمی را نیز لغو کرد اما ظاهرا حکایت همچنان با قدرت باقیست.
مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک در دومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان در 96/4/26 اظهاراتی داشتند که به تنها به برخی از آنها ذکر می شود:

- دولت‎ها تضمین می‎کنند که حقوق کودکان باید ادا شود حقوق کودک فراتر از بحث قضایی است، کودک حق آموزش دارد، حق داشتن هویت دارد، کسانی که هویت ندارند با مشکلات امنیتی هم مواجه می‎شوند، در هر تصمیمی که گرفته می‎شود باید مصلحت عالی کودکان نیز در اولویت باشد.
- سند حقوق کودک جزو پذیرفته‎شده‎ترین اسناد است که همه کشورها جزو این پیمان نامه هستند به جز آمریکا که معتقد است فراتر از این قوانین به حقوق کودکان توجه دارد.
- باید نسبت به حقوق کودکان پاسخگو باشند موضوعی که در کشور نسبت به آن کمتر ساختارسازی شده است، دانش‎بنیان بودن تمامی اقدامات کودکان نیز باید در اولویت باشد.
- ما در تهران بدون سر و صدا نسبت به آموزش مسائل جنسی برای 5 هزار نفر اقدام کردیم که بازخورد خوبی هم داشت اما درباره سند 2030 چه بازخوردی صورت گرفت و چه انتقاداتی که نسبت به آن شد که اینها ناشی از عدم آگاهی نسبت به آموزش مسائل جنسی است.

در خصوص این سخنان باید گفت اگر  دلیل عدم پیوستن آمریکا به سند حقوق کودک اعتقاد آنها  به توجه  فراتر از این قوانین به حقوق کودکان است (که دروغی بیش نیست) چرا ما در ایران به استناد قوانین محکم اسلامی خودمان که قطعا قوی تر از قوانین بشری در آیات و روایات آمده است عمل نمی کنیم و باید خود را زیر بار قوانین دنیای غرب ببریم.

آیا نقص از قوانین است یا اجرا؟اگر قوانین است مجلس شورای اسلامی توانایی وضع قوانین الزام آوری همچون قانون کودک را ندارد؟و اگر قوانین داریم اجرای آن بر عهده کیست؟

پنهان کاری دولت در امور متعدد به اعتراف مسولین نگرانی جدی را برای دلسوزان به نظام به دنبال دارد به ویژه آنجا که خسارت همچون قرارداد کرسنت و توتال تنها اقتصادی نیست لذا هشدار جدی هم به دلسوزان نظام برای هوشیاری بیشتر و هم مسولین برای درس گرفتن از گذشته ضروری است.

همچنین مگر ما با پیشینه چند هزار ساله ایرانی اسلامی برای وضع قوانین چه کمبودی داریم که باید خود را پیرو کشورهایی کنیم که تاریخشان بیشتر از چند صدسال  نمی رسد و عملکردشان در حوزه علوم انسانی به ویژه احترام به حقوق بشر روی  بشریت را سیاه کرده اند.

ما جامعه فرهنگیان به پیروی از امام مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ضمن محکوم کردن هر گونه پنهان کاری در رفتار مسولین در امور جاری کشور آتش به اختیار در عرصه فرهنگی از هیج اقدام قانونی و شرعی برای جلوگیری از این دست فعالیتها فروگذار نبوده ،از دولت محترم نیز مصرانه می خواهیم که به خیل عظیم مردم در اجرای فرامین رهبرمان و دستورات حیات بخش اسلام پیوسته و مجری نقشه شوم دشمنان به بهانه های واهی تحت عناوین مختلف و اسناد مختلف نباشند که اگر چنین نشود هم باید پاسخگوی مردم در زمان زمامداری و پس از آن به تاریخ و هم فردا در دادگاه عدل الهی شهدا و دادگر عدالت گستر باشند.

کانون تربیت اسلامی استان گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.