1396-06-04 05:03
1168
0
43182
جرجانی در واکنش به اعتراضات مردمی :

اعتراض باید در فضای آرام و در چارچوب قانون باشد/ مردم بر اساس عملکرد شهردار به ما رای دادند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان مطالبه‎گری را حق مردم دانست و از شهروندان خواست در خصوص عدم انتخاب حسین صادقلو به عنوان شهردار؛ آرامش خودشان را حفظ کنند و گفت: اعتراض باید در فضای آرام و در چارچوب قانون اتفاق بیفتد.

به گزارش گلستان ما، محمدابراهیم جرجانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص راه‎اندازی کمپین‎های مجازی در راستای حمایت از شهردار سابق گرگان و اعلام تجمع مردم در مقابل شورای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: تجمع و تحصن مردم راه حل مسئله نیست، این کار جز اینکه باعث تشویش اذهان عمومی شود خروجی مناسبی ندارد، مردم باید کمی صبوری کرده و آرامش خودشان را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: مردم اجازه دهند تا ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقاتی رخ می‎دهد، هنوز تا انتخاب شهردار گرگان خیلی وقت داریم و انشاالله تا آن زمان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه مطالبه‎گری حق مردم است، افزود: مردم باید صدای اعتراض خود را در فضای مجازی، حقیقی و یا به صورت مکتوب اعلام کنند هر کاری قرار است انجام شود باید در فضای آرامش و در چارچوب قانون باشد، امیدوارم شورای پنجم با توجه به خواسته مردم تصمیم درستی اتخاذ کنند.

جرجانی ضمن عذرخواهی از مردم گرگان پیرامون اینکه شورای پنجم در ماندن حسین صادقلو به عنوان شهردار گرگان نتوانست به تعهدات خود عمل کند از همکاران خود در پارلمان محلی خواست تا موضوعات را بهتر و دقیق‎تر بررسی کنند و با نرمش قهرمانانه به سمت مردم برگردند چراکه هنوز وقت برای جبران وجود دارد و می‎توان صادقلو را به عنوان شهردار برگزید.

وی گفت: حسین صادقلو آگاه به شهر گرگان است، به منابع درآمدی واقف است، شهر و مردم را خوب می‎شناسد و می‎تواند توازن و توسعه را در شهر گرگان ایجاد کند یقینا گرگان تا 1400 با حضور حسین صادقلو ابرشهر می‎شود و در توسعه صنعت گردشگری موفق خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه اتفاقات آغازین روزهای شورای پنجم خوب رقم نخورد، بیان کرد: ما از سال 1392 که شورای چهارم را آغاز کردیم و حسین صادقلو به ما پیوست تا سال 1396 اتفاقات خوبی با اجرای پروژه‎ها و برنامه‎ریزی مناسب رقم خورد و با تمام فراز و نشیب‎هایی که ایجاد شد انصافا شهرستان گرگان با تحول مناسبی روبرو شد.

جرجانی با بیان اینکه بستر توسعه شهر گرگان فراهم شده است، گفت: تعهد شورای پنجم با ترکیبی که به دست مردم رقم خورد برای توسعه صنعت گردشگری، تقویت اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی شهر بود تقریبا یک ماه پیش اعضای شورای شهر با اتفاق شهردار سفری به تبریز داشتیم، صادقلو در آن سفر به شورائیان تبیین کرد که قرار است به کجا برسیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‎های حسین صادقلو این بود که پروژه‎های سرمایه‎گذاری و مشارکتی را برای توسعه شهر گرگان با همکاری شورا داشته باشیم؛ صادقلو اعتقاد داشت که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید مردم کمتر تحت فشار باشند لذا بخشش عوارض بافت قدیم در ساخت و ساز اتفاق افتاد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه کارنامه موفق شهردار باعث انتخاب قاطعانه لیست در انتخابات 1396 شد و گفت: مردم یکصدا 9 نفری که همراه با شهردار گرگان بودند حمایت کردند در حالی که گروه‎های مختلف در قالب 220 نفر که همگی مدعی ورود به شورا بودند نتوانستند از مردم رای بگیرند.

جرجانی افزود: باید بدون تعارف بگوییم، نباید خودمان را گول بزنیم، مردم بر اساس عملکرد شهردار به ما رای دادند، بالاترین رای شورا طی دو دوره؛ 16 هزار نفر بود اما در این دوره به 25 هزار رای رسید که این اتفاق نشان داد مردم با شناخت عملکرد شهردار گرگان به اعضای فعلی شورا رای مثبت دادند تا شاهد شورای یک دست باشند.

وی گفت: ما از مردم رای گرفتیم و در حالی که همه منتظر بودند اقدام شورا را ابتدای شهریور ببینند اما وضعیت به گونه دیگری رم خورد، ما باید شورای مستقل باشیم هر فردی پاسخگوی رای خودش است اما قولی که به مردم دادیم را نباید فراموش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: تعجب می‎کنم برخی اعضای شورا عنوان کردند که صادقلو نمی‎تواند شهردار باشد و یا صلاحیت لازم را ندارد در حالی که فرماندار گرگان در دیدار با شورائیان مطرح کردند صادقلو می‎تواند به عنوان شهردار ابقاء شود و یا سرپرست شهرداری باشد، حتی فیلم ضبط شده این مراسم موجود است.

جرجانی با اشاره به برنامه‎ریزی پیش‎بینی شده برخی شورائیان گفت: من هنوز در شوک هستم و در باورم نمی‎گنجد که شورای پنجم از نظر اخلاق و تعهد به آنچه گفته پایبند نبوده است، مردم ولی نعمت ما هستند این در شعار نیست ما باید آن را در عمل اثبات کنیم، مردم پیرامون این اتفاق در شوک عجیبی قرار گرفتند و هنوز امیدوارند که صادقلو برگردد.

وی بیان کرد: وقتی خبر رای نیاوردن شهردار شدن را به حسین صادقلو گفتم ایشان حتی 20 ثانیه هم روی صندلی خودش ننشست و گفت من مرد عمل و قانون هستم و سپس بلند شد و از دفترشان خارج شد باوجودی که برخی مدعی بودند ایشان صندلی شهرداری را به زور اشغال کرده است، این در حالی است که صادقلو بر اساس مستندات قانونی تاکنون شهردار گرگان بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.