1395-12-30 08:40
964
0
36795
مسئول کاخ موزه گرگان:

موزه‌های استان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در امور موزه‌های استان اعلام کرد: موزه‌های استان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

به گزارش گلستان ما ؛ علی‌اکبر بصیرنیا رئیس کاخ موزه گرگان با ذکر این مطلب افزود: موزه‌های استان گلستان در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، طبیعی و مردم‌شناسی در نوروز امسال با پذیرش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، پنجره‌ای رو به تمدن نگارستان ایران باز کرده تا بازدیدکنندگان با این استان کهن بیشتر و بهتر آشنا شوند.

به گفته وی، این استان دارای 9 موزه شامل گنبد قابوس- کاخ‌موزه گرگان- موزه صنایع دستی گرگان- موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان- موزه تاریخ طبیعی شهرستان علی‌آبادکتول- موزه مردم‌شناسی گمیشان- موزه مردم‌شناسی شهرستان آزادشهر- موزه مردم‌شناسی شهرستان مینودشت- و موزه فرش گنبدکاووس است که در ایام عید نوروز امکان بازدید گردشگران را فراهم شده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: گنبد قابوس تنها اثر تاریخی شمال کشور است که طی سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی قرارگرفته که همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

بصیرنیا تاکید کرد: موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان به عنوان اولین موزه استان چند سالی بود که جهت تعمیرات و افزایش فضای موزه‌ایی، بسته بود که خوشبختانه با تلاش همه‌جانبه مسوولین این اداره‌کل، طی ایام گذشته بازگشایی و آماده بازدید میهمانان و گردشگران گردید.

وی یادآور شد: اولین و تنها موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع در بافت تاریخی گرگان به معرفی رشته‌ها، محصولات و مشاغل مرتبط صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‌پردازد. در این موزه، برخی از آثار استاد علیرضا اکرمی از خوشنویسان کشور در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در امور موزه‌های استان در پایان نیز گفت: اطلاعات مربوط به آدرس و مشخصات جغرافیایی این موزه‌ها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های مذکور در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.