1396-02-20 03:03
1264
0
38814
مهدیانی خبر داد:

راه اندازی 28 پایگاه علمی در استان گلستان

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان از راه اندازی28 پایگاه علمی در استان خبر داد و گفت : 70 هسته علمی زیر نظر این پایگاه ها کار خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ اسماعیل مهدیانی در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد : بسیج علمی و پژوهشکده دانشگاه علوم غذایی باید با تبادل نظر و کنکاش مسئله یابی کرده و اولویت ها را مشخص کنند تا با برگزاری جلسات کارها  بصورت مدون ادامه پیدا کند .

مهدیانی افزود : برای رسیدن به مسئله گاها نیاز به پژوهش میدانی نیز هست که برای اینکار نیز بایستی بودجه ای در نظر گرفته شود و لذا باید اولویتهای بومی و استانی و مسئله یابی را مد نظر داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه بسیج علمی در حوزه تجاری سازی نیز توانمندی دارد، اضافه کرد :  حمایت از طرح ها و اختراعات تا سقف 6 میلیون در حوزه اختیارات سازمان بسیج علمی استان بوده اما طرح هایی که بهره بردار مشخص دارد نیز تا سقف 15 میلیون حمایت می شوند .

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان یادآور شد : اساتید و دانشجویان دانشگاه نیز می توانند طرح های مهم و بومی را تهیه و اجرا کنند و از نظر اعتبار نیز مشکلی ندارند .

مهدیانی از راه اندازی 28 پایگاه علمی در سال 96 خبر داد و گفت : بیش از 20 عنوان برنامه قرار است توسط این پایگاه های علمی اجرا شود و 70 هسته علمی نیز زیر نظر پایگاه علمی کار خواهند کرد .

وی بیان داشت : دو پایگاه علمی نیز سال گذشته بصورت پایلوت در گرگان و گنبد کاووس شروع به فعالیت کردند و ما معتقدیم که بسیج علمی با برنامه ورود کرده و نتیجه بخش خواهد بود .

این مقام مسئول تاکید کرد : تفاهم نامه ای که با دانشکده صنایع غذایی و پژوهشکده امضا می شود بصورت چهار ساله بوده و نتایج مفیدی برای استان خواهد داشت .

مهدیانی خاطرنشان کرد : استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد اما نمی دانیم مشکل کار کجاست که پژوهش های دانشگاهی به زمین کشاورزی نمی رسد در حالیکه براحتی می توانیم با ظرفیتهای موجود مشکلات اساسی استان را حل کنیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.