1396-03-07 16:57
833
0
39585
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان:

ماه رمضان دانشگاه انسان سازی است

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، ماه مغفرت ، بخشش، نیکوکاری و دانشگاه انسان سازی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از بسیج، حجت الاسلام جعفر رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در جمع کارکنان سپاه نینوا گلستان با  تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، ماه مغفرت ، بخشش، نیکوکاری و دانشگاه انسان سازی است.

وی افزود: در میان تمام 12 ماه سال، سه ماه رجب، شعبان و رمضان ممتاز است و ماهی که در میان این سه ماه از فضیلت بیشتری برخوردار است ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه آشتی با پروردگار عالم است و باید در این ماه به سمت خدا رفت و بهترین فرصت برای خوب شدن است یعنی این که انسان در این ماه تمام صفات بد را مانند تهمت، غیبت و غیره که بعضی اوقات در انسان نفوذ می کند را از خود دور کند.

حجت الاسلام رعایتی اظهار داشت: باید از ماه رمضان نهایت استفاده در جهت خوب شدن کرد برخی مواقع بدیها موجب دور شدن انسان از رحمت الهی می شوند که این ماه فرصت به سمت خدا رفتن است.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای کنار زدن کدورت ها دانست و گفت: تنها در این ماه هدف روزه گرفتن نیست بلکه باید به فکر یتیمان، نیازمندان و مستضعفان باشیم و نسبت به آنها بی تفاوت نباشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان بیان داشت: یکی از مهمترین نکاتی  که باید انسان روزه دار در این ماه مبارک به آن توجه ویژه داشته باشد این است که در این ماه مبارک باید تمام اعضاء و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت (ع) و عمل به دستورات پیروی کنیم.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه افزود: رمضان ماهی است که در آن شیاطین در غل و زنجیر هستند و چون نمی توانند کسی را وسوسه کرده و بیازارند اما اگر با دستان خود زنجیرش را باز کنید، خداوند اجازه میدهد بر شما چیره گردد.

به گفته وی؛ شیطان وقتی بر انسان وارد می شود اولین کاری که می کند مستحبات را از انسان می گیرد بعد مکروعات، سپس واجبات و اعتقاد و اینگونه یک انسان را گمراه می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: چند طایفه هستند که دعاهایشان مستجاب است، از آن جمله دعای شخص روزه‌دار هنگام افطار است که در دعاهایمان باید ابتدا تعجیل در فرج امام زمان(عج) و سپس نجات شیعیان را مدنظر داشته باشیم.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان حضرت حق، ملائکه زیادی را موکل روزه‌داران کرده است تا برای روزه‌داران دعا کنند، افزود: حضرت رسول(ص) فرمودند جبرئیل به من عرض کرد حضرت حق تعهد کرده دعای ملائکه را رد نکند و این هم بشارتی برای روزه‌داران است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.