1396-03-08 18:58
1074
0
39626
مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه منابع طبیعی گرگان؛

سند ۲۰۳۰ مروج فرهنگ سکولار

مهمترین علت نارضایتی علما و از همه مهمتر مقام معظم رهبری محرمانه بودن سند است، متاسفانه سندی را در خارج کشور بدون اطلاع شخص اول کشور، مجلس شورای اسلامی و بالاترین مقام فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا کردند که این به نوعی دهن کجی به قانون کشور ...

به گزارش گلستان ما، سجاد شعبانی مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفت و گو با آذرنامه در رابطه با  تناقضات سند ۲۰۳۰۰ اظها کرد:  مروج فرهنگ سکولار است و متاسفانه کلمات و الفاظ را به گونه ای ترجمه میکنند که به نفع خودشان است؛ مانند کلمه خانواده و یا جهاد و خشونت.

این فعال دانشجویی با اشاره به علت آشفتگی دولت در برابر انتقادها و اعتراضات به اجرایی شدن این سند تصریح کرد: شاید دولت فکر نمیکرد سندی که به صورت محرمانه امضا شده است به این صورت علنی و عمومی شود؛ به همین خاطر در حال دست و پا زدن است تا بتواند این کار خود را توجیه کند، به عنوان مثال میگویند ما شرط کردیم تا جایی قبول کنیم که با شرع و عرف کشور تعارض نداشته، در حالی که آنها میگویند ما این شرایط و حاشیه های شمارا تا جایی میپذیریم که با روح سند مخالفتی نداشته باشد.

به همین دلیل دولت خیال نمیکرد موضوع سند تا این مرحله برایش دردسر ساز شود، تا جاییکه امضای معاون اول دولت را کتمان کنند.

سجاد شعبانی ادامه داد: مهمترین علت نارضایتی علما و از همه مهمتر مقام معظم رهبری محرمانه بودن سند است، متاسفانه سندی را در خارج کشور بدون اطلاع شخص اول کشور، مجلس شورای اسلامی و بالاترین مقام فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا کردند که این به نوعی دهن کجی به قانون کشور و شان علما و مراجع است.

دلیل دیگری نارضایتی محتوای سند ۲۰۳۰ است که مروج فرهنگ سکولار است و متاسفانه کلمات و الفاظ را به گونه ای ترجمه میکنند که به نفع خودشان است؛ مانند کلمه خانواده و یا جهاد و خشونت.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن اعلام شباهت این سند با برجام اظهار کرد: بنظر بنده این سند از سلسله برجام های تحمیلی به ایران است، مثل برجام اقتصادی، برجام منطقه ای، برجام تسلیحاتی و این سند را هم میتوان برجام آموزشی تحمیلی به ایران نام برد که هدف آنها تزلزل نیروی انسانی و تضعیف خانواده ایرانی است که چه بسا میتوان آن را قوی تر از برجام های دیگر دانست چون ذهن کودکان برای پذیرش برجام های دیگر آماده میشود چون دیگر با مفاهیمی مثل جهاد، غیرت، حجاب و … آشنایی ندارد.

شعبانی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل اظهار نظر رییس جمهور  که مخالفت با سند ۲۰۳۰ را توهین به معلمان تلقی کرد تصریح نمود: قطعا معلمان اخلاق مدار و بسیجی اینگونه سندها را قبول ندارند و مطمئنا خود را ملزم به تدریس این گونه دروس نمیدانند و قطعا بیکار شدن خود را به نابودی فرهنگ و مذهب کودکان ترجیح خواهند داد اما در بین معلمان کشور معلمانی هم هستند که با تفکر سکولار وارد نظام آموزشی شده اند و موافق تدریس اینگونه مطالب هستند که تعداد آنها خیلی کمتر از گروه اول است.

این فعال دانشجویی در انتها ضمن اشاره به بی خبری بسیاری از قوای نظارتی مانند مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی از اجرایی شدن این برنامه عنوان کرد: مطمئنا هیچ توجیحی برای این کار دولت مورد قبول نیست.

طبق قانون بستن هرگونه سند و تعهدنانه های بین المللی باید زیر نظر مجلس صورت بگیرد و با مشورت شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

شاید قصد دولت آن بوده است که قوای نامبرده را در کار انجام شده قرار دهند و آنهارا مجبور به اجرای این سند ننگین کنند که قطعا این آرزو را باید نرسیده بدانند و از همه آنها خواستاریم با دقت و قاطعیت در مقابل سند بی حیایی خانواده و کودکان ایرانی ایستادگی کنند و جلوی اجرای آن را بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.