1396-04-18 17:03
851
0
41220
بیانیه شورای تبیین مواضع دانشجویی گلستان در هفته عفاف و حجاب:

بی توجهی به حجاب گسست خانواده ها را در پی دارد/مسئولین به وظیفه خود عمل کنند

شورای تبیین مواضع استان در بیانیه ای نتیجه بی توجهی به این اصل دینی را گسست خانواده ها و افزایش مفاسد اخلاقی خواند و از قوای سه گانه و دستگاههای فرهنگی خواست به وظایف محوله خود به درستی عمل کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با توجه به هفته عفاف و حجاب در بیانیه ای انتظارات خود از مسئولین امر را برای حفظ سلامت جامعه و رعایت این واجب الهی را بیان کرد.

در بیانیه بسیج دانشجویی  استان آمده است:

عفاف و حجاب مربوط به نوع انسان است و فارغ از جنسیت و مرزهای جغرافیایی مطرح می شد و پرداختن به این مهم تنها رفتارهای پوشی نیست بلکه اندیشه و رویکردی عفیف را در برمی کیرد.

عفاف و حجاب اسلامی نه بزرگ به فرهنگ برهنگی و استثمار است. در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند وظیفه اصلی به  دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزکی تلا ش کنند.

دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه ها ماهواره ها و فضای مجازی معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.

نتیجه سهل انگار و مسامحه در امر دین و بی توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی گسست خانواده ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می کند.

بر این اساس ما می خواهیم که:

-دولت جمهوری اسلامی با توجه به شعار تدبیر و عقلانیت مصوبه۴۲۷شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاههای فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش فراموش نکند.

- از مجلس محترم می خواهیم که به دنبال اصلاح رفع ابهام ُایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.

-از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هرچه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریانهایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می دهندُ به عمل آورد.

- از رسانه ملی می خوهیم که طبق فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: صداو سیما باید دانشگاه عمومی باشدُ رسالت اصلی اش که تربیت انسانها است را فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.

-از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت معزز انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نماینگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.

-از نیروی انتظامی می خواهیم در برخورد با پدیده بدحجابی با تقویت فعالیتهای نامحسوس خود را برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بد پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.

ما حجاب را حق زن مسلمان می دانیم و هم تکلیف او. هم سپر مصونیت او می دانیم هم مسیر جهاد او با گناه و فساد. لذا همگان را به این اصل مترقی تامین کننده سلامت جامعه فرا می خوانیم و در اعتراض با مظاهر خلاف عفتُ در هفته ی عفاف و حجاب گرد هم جمع شده و اعلام می داریم:

حرکت خود را تنها در این هفته محدود نخواهیم کرد و با مطالبه گری طرح ملی عفاف و حجاب از مسئولین جهاد خود را ادامه خواهیم داد و مطمءنیم این امر که یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم  انقلاب(مدظله العالی) است با یک یا دو تجمعُ کنفرانس و سمینار محقق نخواهد شد و با همین رویکرد از همه ی دست اندرکاران خواهیم خواست که با ما همراه شوند تا جامعه ای سالم و به دور از هرگونه تهدید فرهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.