1396-04-22 10:02
911
0
41387
در سالن همایش مهمانسرای پردیس گرگان برگزار شد؛

اولین جشنواره قرآن کریم و تجلیل از حافظان، قاریان و خادمان قرآنی مرزبانی گلستان + تصاویر

اولین جشنواره قرآن کریم و تجلیل از حافظان، قاریان و خادمان قرآنی فرماندهی مرزبانی استان گلستان در سالن همایش مهمانسرای پردیس گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ اولین جشنواره قرآن کریم و تجلیل از حافظان، قاریان و خادمان قرآنی فرماندهی مرزبانی استان گلستان با حضور رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان و مقامات ارشد نظامی، انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم شهدا، بازنشستگان و جمعی از منتخبین قرآنی مرزبانی استان گلستان در سالن همایش مهمانسرای پردیس گرگان برگزار شد.

فرمانده مرزبانی استان گلستان طی سخنانی در این جشنواره، یکی از بهترین امور و عبادت ها در عالم هستی را قرائت قرآن و بالاتر از آن حفظ آن دانست و گفت: الحمدلله با تدابیر هیئت رئیسه محترم ناجا مبنی بر رشد و تعالی فرهنگ قرآنی و حفظ آیات و سوره های قرآن کریم در بین کارکنان، سفره قرآن کریم در ناجا هر روز گسترده تر شده که باید همه تلاش کنیم تا از این سفره پر نعمت الهی بالاترین بهره بگیریم.

سرهنگ پاسدار ولی الله رضا نژاد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) قرآن را شفای قلوب و بهار دل ها عنوان کرد و افزود: قرآن را فراگیرید و در آن بیاندیشید، اندیشیدنی عمیق همانا بهار دلهاست و به نور او شفا بجویید همانا شفای همه دردها در سینه هاست.

قرآن بزرگترین و برترین محافظ و نگهبان انسان است 

همچنین رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی استان گلستان طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم گویی به حضور مدعوین و مهمانان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شناخت، تبلیغ و توسعه فرهنگ قرآن و تجلیل از حافظان، قاریان، خادمان و فعالان قرآنی است.

وی افزود: قرآن بزرگترین و برترین محافظ و نگهبان انسان است اگر کسی با قرآن انس داشته باشد، بطور حتم انسان قوی النفسی است و در مقابل وسوسه های شیاطین مقاوم خواهد بود.

حجت الاسلام علی آفتابی در ادامه ضمن ارائه گزارش از روند جلسات حفظ قرآن در طول سال گذشته و همچنین دیگر جلسات قرآنی در سطح مرزبانی استان گلستان خاطرنشان کرد: امروزه حافظان و قاریان قرآن در مجموعه ناجا و نیروهای مسلح از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند و از آنان بعنوان بهترین نیروها در مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یاد می شود.

گفتنی است؛ حجت الاسلام محمد باقر روحانی فر رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا، حاج آخوند هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون و حجت الاسلام علی آفتابی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی استان گلستان از سخنرانان این جشنواره بودند که در پایان این مراسم به 13 نفر از منتخبین حافظ قرآن و 9 نفر از قاریان و خادمان قرآنی با اهدای لوح تقدیر به همراه هدایائی نظیر دوچرخه، چرخ خیاطی و کارت هدیه تجلیل شد.

تصاویری از این جشنواره:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.