1396-04-24 06:37
675
0
41453

نیروی انسانی بزرگترین سرمایه قابل اتکای کانون های فرهنگی مساجد است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان با تاکید بر اهمیت نیروهای انسانی، تصریح کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه قابل اتکا برای کانون های مساجد است و تکیه بر آن می توان اقدامات عظیم فرهنگی را رقم زد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهدی بیکی، مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان، در مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی اوقات فراغت (آسمانی ها) کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد، گفت: در حال حاضر 662 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال هستند و توانسته اند موفقیت های قابل ملاحظه ای را کسب کنند.

وی افزود: اگر چه اعتبارات کانون ها در سال 96 تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد اما بسیاری از کانون ها با حداقل هزینه ها اقدامات بزرگی را صورت داده اند.

وی یادآور شد: سال گذشته از 150 کانون فرهنگی هنری مساجد بازدید و فعالیت های ناب و منحصر به فردی را از نزدیک مشاهده کردیم.

بیکی با تاکید بر اهمیت نیروهای انسانی، تصریح کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه قابل اتکا برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و با تکیه بر این سرمایه می توان اقدامات عظیم فرهنگی را رقم زد.

وی دین اسلام را دینی مترقی دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) یکی از بهترین و مترقی ترین روش های معرفی را که همان مدل چهره به چهره است را به ما شناساند و ما امروز به استفاده از از این مدل می توانیم به گویا ترین شکل ممکن اهداف و اقدامات خود را به دیگران معرفی کنیم.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان با تاکید بر اهمیت کار تیمی، اظهار کرد: اگر در کانون های فرهنگی که در کنار مساجد به فعالیت می پردازند از نوجوانان به عنوان نیروهای علاقه مند و کادر استفاده شود، یقیناً در آینده شاهد موفقیت های چشم گیری در این عرصه خواهیم بود.

وی افزود: هیچ کانونی نباید حول محور فردی فعالیت کند چرا که موفقیت در کار کانون از طریق کادرسازی و اتکا به افراد مجرب و کار تیمی میسر خواهد شد.

بیکی با اشاره به برنامه های سال 96، گفت: تور کانون گردی با هدف بازدید از کانون های فرهنگی موفق در سال جاری راه اندازی خواهد شد تا علاقه مندان بتوانند فعالیت های مثبت کانون های موفق را دیده و از آن در کانون های خود الگو برداری کنند.

وی با بیان اهمیت توجه به برنامه های اوقات فراغت از سوی کانون ها، یاد آور شد: سال گذشته 60 درصد کانون های فرهنگی برنامه اوقات فراغت اجرا کردند که امیدواریم در سالجاری همه کانون ها دارای برنامه اوقات فراغت باشند.

وی در پایان توجه به ذائقه مخاطبان را پراهمیت قلمداد کرد و افزود: بر اساس رصد صورت گرفته اولویت مراجعین به حضور در اردوها، کلاس های ورزشی و مباحث مهارتی است که بر این اساس انتظار می رود کانون ها موضوعات عنوان شده را در فعالیت های خود لحاظ کنند.

همچنین در مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی اوقات فراغت (آسمانی ها) کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد، رحمیمی از حوزه هنری استان، مفیدی معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان، خمر مدیر کانون والعصر به عنوان یکی از کانون های موفق، حجت الاسلام دیلم دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان، سیفی مسئول کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حسینی معاون قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان مسائلی را برای مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کردند.

لازم به ذکر است، در گلستان بیش از 2 هزار مسجد و 662 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.