1396-06-17 11:27
968
0
43808
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان مطرح کرد

استقبال ۳۵۰ هزار نفر از جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در مدت ۴ روز برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان و گردشگران از جشنواره بازدید کردند.

به گزارش گلستان ما؛ ابراهیم کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری 4 روز از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گرگان اظهار داشت: آمار بازدید کنندگان یازدهمین جشنواره اقوام ایرانی پس از 4 روز میزبانی گلستان از مرز 350 هزار نفر گذشت.

وی افزود: در این مدت بیش از 100 هزار نفر نیز از غرفه روستاهای هدف گردشگری یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی بازدید کردند و با فرهنگ بومی آداب و سنت‌هایشان آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به برگزاری این جشنواره به مدت 3 روز در گنبدکاووس، تصریح کرد: اقوام  ایرانی شرکت کننده در جشنواره یازدهم با تاکید بر اثرات همگرایی و آشنایی با فرهنگ‌ها  در تحقق توسعه فرهنگی برای ادامه برگزاری این جشنواره گرگان را به مقصد گنبدکاووس ترک کردند.

کریمی اظهارکرد: اجرا و هنرنمایی 24 گروه موسیقی آئینی و نمایشی از 12 استان کشور در 4 روز یکی از پر بیننده‌تربن بخش‌های یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان بود.

وی افزود: هنرمندان 27 استان در حوزه صنایع دستی, 25 استان در حوزه سوغات و 15 استان در حوزه گروه‌های آیینی و سنتی محصولات و هنرهای خود را در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین عرضه می‌کنند.

وی افزود: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام پیوند نسل جدید با نسل قدیم ماست و در این جشنواره آداب، رسوم، آیین ها، موسیقی‌های بومی محلی و صنایع دستی از یاد رفته گذشتگان یادآور خاطرات کهن و یادآوری و بازآموزی به نسل جوان ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگی در این استان بیشتر کار شود و هم استانی‌ها نباید به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام که تنها سالی یک بار برگزار می‌شود، اکتفا کنند.

رئیس ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام تصریح کرد: در عصر جدید و با توجه به شرایط خاص فرهنگ تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی کشور، احیاء و تداعی کردن رسوم گذشته در ذهن نسل جدید است.

وی افزود: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به مدت 4 روز در شهرستان گرگان برگزار شد و از 18 تا 20 شهریور ماه نیز در شهرستان گنبدکاووس با اجرای برنامه‌های به یادماندنی برگزار می‌شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.