1396-06-19 11:57
1157
0
43861
توسط دانشجو معلمان جهادگر انجام شد؛

اهدای تندیس و پرچم بارگاه رضوی به خانواده شهید« تولی» + تصاویر

دانشجویان جهادی پردیس امام خمینی دانشگاه فرهنگیان گرگان با حضور در منزل شهید تولی از مقام شامخ اولین شهید مدافع حرم و خانواده وی تجلیل کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ با توجه به استقبال دانشجو معلمان از اردوهای جهادی دانشجویی در محرومیت زدایی و تقویت روحیه انقلابی در بین دانشجویان، گروه جهادی  دانشجویان  پردیس امام خمینی(ره) دانشگاه فرهنگیان گرگان  از سال ۹۴ تاکنون برای آشنایی و  بهره مندی بیشتر از فضای اردوهای جهادی و تبیین فرهنگ جهاد به روستاهای محروم اعزام شد.

 آزاده دنکوب ، فرمانده بسیج دانشجویی پردیس امام خمینی (ره) دانشگاه فرهنگیان گرگان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت:

اولین گروه جهادی پردیس امام خمینی (ره)در سال ۹۴ با حضور ۹نفراز دانشجو معلمان تشکیل شد که  در سال اول دانشجویان دوبار و در قالب دو گروه جهادی به روستاهای محروم آق قلا اعزام شدند و تجربه زیادی از آن کسب کردند.

وی افزود:  در اعزام سال جدید استقبال دانشجویان بیشتر از قبل بوده ولی به علت مشکلاتی همچون کمبود امکانات و مسايل مالی  توانستیم تنها۳۰ نفر را در  دو گروه  به روستاها اعزام کنیم .

961901

فرمانده بسیج دانشجویی پردیس امام خمینی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری که یکی از وظایف دستگاه ها و نظام جمهوری اسلامی را محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین می دانند، به بیان فعالیتهای انجام شده از سوی جهادگران پرداخت و افزود: مهمترین فعالیت هایی که گروهای جهادی در سال جدید توفیق انجام آن را داشت در زمینه فرهنگی،آموزشی،هنری،  که شامل برگزاری کلاس های ریاضی، زبان ، ورزش(ایروبیک_طناب زنی،..) و نمایش، سرود،کاردستی، نقاشی،خیاطی،روبان دوزی، بافندگی پادری و..) ،و همچنین کارگاه کودک شاد مسلمان، اکران فیلم و..  ویژه رده های سنی کودکان  نوجوانان در سه سطح  و بزرگسالان بوده می باشد.

دنکوب، برگزاری ویزیت رایگان اهالی روستا توسط پزشکان، برگزاری کارگاه های مشاوره فردی و خانواده،کارگاه مدیریت و تربیت اقتصادی خانواده(مخارج و درآمد)، کارگاه طب اسلامی ، کارگاه پرورش گیاهان دارویی ویژه  خانمها و خانواده ها با رویکرد اقتصادی و تولید محصول را از دیگر فعایتهای گروه جهادی شهید تولی خواند.

این فعال جهادگر دانشجویی به توجه به در هم آمیختگی مفهوم جهاد و شهادت،  دیدار جهادگران با خانواده های شهدا را یکی از ضروریات گروهای جهادی برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا دانشجویان جهادی که به روستای قلندرمحله اعزام شده بودند دیداری را با مادر شهید قاسم تازیکه انجام دادند و از زبان وی با خصوصیات فردی و اخلاقی شهید آشنا شدند.

دنکوب، برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا را یکی از برنامه های محوری گروه جهادی شهید تولی در روستای قلندرمحله خواند .

961903 2

وی تصریح کرد: به علت نامگذاری گروه جهادی به نام اولین شهید مدافع حرم استان تصمیم گرفتیم در مراسم یادواره شهدا از خانواده این شهید تولی تجلیل کنیم که به علت عدم حضورشان دانشجویان جهادگر تصمیم گرفتند در منزل این شهید حضور یابند و از خانواده وی قدردانی کنند.

فرمانده بسیج دانشجویی پردیس امام خمینی افزود: در هفته گذشته جمعی از دانشجویان بسیجی  با حضور در منزل شهید تولی تندیس و پرچمی که از سوی  آستان قدس رضوی به گروه جهادی اهدا شده بود را به خانواده شهید تقدیم کردیم.

وی گفت: پیگیری مطالبات مردمی روستاییان از برنامه های در دست بررسی این گروه جهادی می باشد.

گفتنی است؛ دو گروه جهادی از پردیس امام خمینی دانشگاه فرهنگیان در مرداد ماه سال جاری به روستاهای قلندر محله و تخشی محله از توابع شهرستان گرگان اعزام شده بودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.