1396-06-22 12:03
619
0
44006
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

تعقل در آیات رمز ماندگاری قرآن/ انتظار بیشتر از دانشجویان در پژوهش های قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بین معجزات انبیا معجزه پیامبر اکرم ویژه است گفت: عقلانیت و تعقل از شاخصه های معجزه پیامبر در مقابل معجزات سایر انبیا است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ حجت الاسلام حشمتی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: جشنواره های قرآنی زیادی از سوی سایر نهاد ها و سازمانها برگزار می شود و انتظار ما این است که برگزاری چنین جشنواره هایی در دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی تفاوت چشمگیری نسبت به سایر ارگانها داشته باشد.

وی افزود: دانشگاهیان به علت سطح علمی بالاتر نسبت به سایر اقشار درک و فهم بهتری نسبت به قرآن داشته باشند و استقبال این قشر از این معجزه الهی و کتاب آسمانی هم باید بیشتر از دیگران باشد.

حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: در جشنواره قرآنی دانشجویی باید مقالات خوب، آثار ادبی و هنری به ویژه در حوزه فیلم و هنر به صورت جدی تر دیده شود.

555962222

وی گفت: معجزات سایر انبیا الهی بر اساس حس و مشاهده بود اما معجزه پیامبر گرامی اسلام را می باید با عقل و تفکر درک کرد.

وی در رابطه با دلیل ماندگاری معجزه پیامبر گفت: چون قرآن با عقل و تعقل سر و کار دارد ماندگار شده است چرا که آیات قرآن انسان را به تعقل وا می دارد و باعث می شد هر روز برداشتهای بیشتر و تازه ای از این آیا را کند.

وی پیمایش سوم وزارت ارشاد را پیمایش ارزشها خواند و تصریح کرد: نتیجه این پیمایش نشانده این است که هر چه تحصیلات افراد بالاتر می رود علاقه مندی و دلبستگی به مذاهب کمتر می شود در حالی که باید عکس این قضیه اتفاق بیفتد.

معاون وزارت ارشاد گفت: باید با ابزار هنر و رسانه برای خلق محصولات زیبا استفاده کنیم و بتوانیم مفاهیم قرآن را به جامعه منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.