1396-06-25 17:04
684
0
44118
مدیرآموزش و پرورش گرگان خبرداد؛

کمبود 302 معلم ابتدایی در گرگان/ برگزاری جشن شکوفه ها 29 شهریور در مدرسه بلال حبشی

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی در سال های اخیر و کمبود نیرو در مقطع ابتدایی امسال 302 معلم کمبود داریم که منتظر اعلام استان و دانشگاه فرهنگیان برای تامین آن هستیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "نصرالله کشیری" امروز در نشست خبری با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: 78 هزار دانش آموز امسال در 483 آموزشگاه در مقاطع مختلف در این شهرستان تحلیل خواهند کرد.

وی افزود: آمار ثبت نام نو آموزان در گرگان هفت هزار و 800 و کلاس اولی یکهزار و 800نفر هستند که نسبت به سال گذشته رشدداشتیم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان  با تشریح حوزه عمرانی در شهرستان، تصریح کرد:  از سال 92 تاکنون 24 درصد از مدارس تخریبی گرگان کاسته  شده و این رقم را به 14 درصد رسانده ایم.

وی بیان کرد: تعداد 260 کلاس درس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با اعتبارات دولتی و مشارکتی و با کمک خیران به اتمام رسانده و در اختیار دانش آموزان قرار داده ایم.

کشیری گفت: هم اکنون گرگان نیازمند 900 کلاس درس جدید است که بعنوان دغدغه اصلی مدیریت این شهرستان می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بودجه های اختصاصی در استان جوابگوی ساخت چنین فضاهای نیست، اذعان کرد: تنها 120  میلیارد ریال اعتبار برای بخش عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اختصاص دارد.

وی افزود: در حال ساخت 160 کلاس درس در شهرستان هستیم که 50 درصد آن توسط خیرین تامین شده است و ما همچنان به مشارکت نوع دستان نیازمندیم.

کشیری گفت: کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس به 27.5 نفر، ایجاد درآمد در آموزش و پرورش به میزان 24 میلیارد ریال، تک نوبته شدن 90 درصد مدارس متوسطه و افزایش مشارکت نیکوکاران از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش گرگان است.

وی در تشریح عملکرد آموزشی شهرستان ، گفت: میانگین امتحان نهایی دانش آموزان گرگانی در سال تحصیلی96- 95 به 13/7  رسیده در حالی که میانگین کشوری آن 12/3 که بالاتر از میانگین کشوری است.

این مقام مسئول اذعان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه  در آموزش و پرورش محسوب می شود و ارتقای عملکرد آموزشی به سرمایه گذاری در این حوزه و تغییر در حوزه سخت افزاری رابطه مستقیم داشته است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان در خاتمه یادآورشد: جشن شکوفه ها و آغاز ورود کلاس اولی ها به مدارس روز 29 شهریور در دبستان بلال حبشی شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.