1396-08-13 12:34
733
0
46153
استاد حوزه و دانشگاه در جلسه گفتمان فرهنگی بسیح اساتید:

شهدای کربلا در تاریخ تکرار نشدنی هستند/ مودت و اعتقاد به امام زمان ویژگی بارز اصحاب سیدالشهدا

نویسنده کتاب تاریخی «برکدام مصیبت باید گریست» در جمع اساتید بسیجی استان راه نجات از وسوسه های زمان را مودت و اعتقاد درونی به ولی زمان خواند و گفت: این ویژگی بارز در اصحاب امام حسین به وضوح دیده می شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ آیت لله قادری در جمع بسیج اساتید استان استان  با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: اصحاب سید الشهدا داری خصلتهای ممتازی بودند که هیچ شهیدی در تاریخ به رتبه و مقام آنان نمی رسد.

نویسنده کتاب برکدام مصیبت باید گریست در رابطه با ویژگی یاران امام حسین گفت: سه ویژگی بارزی که شهدای کربلا را از دیگرا شهدای تاریخ متمایز می کند این است که وقتی که امام قیام می کنند تمام شهر مدینه با قیام ایشان مخالف بودند دوم اینکه امام به یاران خود برخلاف صحنه های نظامی معمول به جای اینکه بگویند بمانید اجازه رفتن می دهد و حتی برای اینکه خاطر آنان را راحت کند خطاب به آنان می گوید بهشت را برایتان تضمین میکنم و ویژگی سوم این است که به کسانی که ماندند فرمودند فردا همه شما کشته می شوید.

وی ادامه ادامه داد: این شرایط در هیچ برهه ای از تاریخ تکرار نشد و اصحاب امام حسین به سبب این مودت و اعتقادی که به امام داشتند در تاریخ تکرار نشدنی هستند.

آیت الله قادری گفت: هرگز نخواهیم که کربلا با جنس خودش تکرارشود چرا که در آن شرایط تصمیم گرفتن و در جبهه حق ماندن و به سعادت رسیدن بسیار مشکل است.

این استاد حوزه و دانشگاه مودت داشتن به امام زمان خویش را دلیل دستیابی به سعادت برشمرد و تصریح کرد : امروز اگر می خواهیم در مبارزه با استکبار پیروز شویم و ثابت قدم بمانیم باید نسبت به ولایت فقیه که جانشین ولی معصوم است مودت داشته باشیم چرا که در غیر این صورت قرائتهای شخصی خود را هم عرض دستورات ایشان می بینیم و ممکن از در نیمه های راه از قطار انقلاب خارج شویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.