1396-08-14 18:59
1213
0
46204
چشم انتظاری دست‌های خالی به پایان رسید

پنجره فولاد تو گره‌ها باز می‌کند؛پایان نگاه غریبانه به گنبد زرد امام رضا(ع)

نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان، افرادی که بالای ۴۰ سال سن داشته و به علت محرومیت نتوانسته باشند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند را به عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، با دل‌هایی خسته و پاهایی که شاید رمق آمدن نداشتند، راهی شدند به امید آنکه پس از سال‌ها در حرم شاه خراسان پناه بگیرند. افرادی که سهم آنان از زندگی، تنها و تنها سختی و تنگدستی بود.

حالا که سن و سالی از آنان گذشته وقتی به پشت سرشان نگاه می‌کنند، می‌بینند حسرت‌های زیادی به دل دارند. برخی‌هایشان حتی یک‌بار هم به پابوسی آقا نیامده‌اند و برخی هم بیشتر از یک دهه است که هر روز به سمت مشهدالرضا می‌ایستند و به آقا عرض ارادت می‌کنند تا شاید گره از کارشان باز و به محضر آقا طلبیده شوند.

نمایندگی آستان قدس رضوی کمر همت را بسته تا آنان را به آرزوی دیرینه‌شان برساند. پیرزنان و پیرمردانی که وقتی بشارت حضور در مشهدمقدس و پابوسی امام رضا (ع) را شنیدند، سر از پا نمی‌شناسند حتی حالا که دستشان به ضریح و پنجره فولاد آقا رسیده است. 

لیلاسادات حسینی، از زنان دنیا دیده‌ای‌ است که همه دوستش دارند. بارها زنان روستا را به سفر برده است، اما این بار انگار سفر متفاوتی را تجربه می‌کند. افرادی که این بار زائر امام رضا (ع) شده‌اند، جنس خواسته‌ها و آرزوهایشان فرق می‌کند.

او به همراه تعدادی از زنان و مردان روستای محروم قلعه محمود راهی این سفر زیارتی شده است.

وی می‌گوید: خیلی‌ها آرزوی آمدن به پابوسی امام رضا (ع) را در دل دارند و افرادی هم که اینجا هستند، درد و رنج محرومیت را کشیده‌اند و تنگدستی و نداشتن توان مالی این سعادت را از آنان گرفته بود که میهمان امام غریب شوند.

میترا زمانی، خانمی که 9 سال قبل و در سن 22 سالگی، پزشکان از درمان بیماریش قطع امید کرده بودند، همین‌جا کنار پنجره فولاد دخیل بسته شد تا اینکه همان شب به لطف و کرم امام رضا (ع) شفا گرفت و حالا پس از 9 سال، دوباره میهمان آقا شده است. کسی که از وقتی اتوبوس به سمت مشهد راه افتاد اشک در چشمانش حلقه زده بود و انگار با خودش نجوا می‌کرد.

زیور عرب‌زاده، خانمی 51 ساله است که طعم شیرین زیارت ثامن الحجج‌(ع) را برای نخستین بار تجربه می‌کند. شرح رنج دست‌های تکیده‌اش را شاید نتوان به زبان بیان کرد اما صورت خسته‌اش، از هر زبانی و نوشتاری صریح‌تر و گویاتر است.

پیرزن دیگری که بیماری آسم دارد، تک و تنها در گوشه‌ای می‌نشیند. در چشم‌هایش می‌توان گوشه‌ای از قصه پٌرغصه زندگی‌اش را خواند. هربار که اسم امام رضا (ع) به میان می‌آید، بی‌اختیار اشک می‌ریزد. او نیز سال‌ها، دلش مانند کبوتران حرم هوایی گنبد طلا بود.

مسئول نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در استان گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 2 هزار نفر زائر اولی به مشهدمقدس اعزام شدند و تا پایان سال نیز یک‌هزار و 500 نفر دیگر اعزام خواهند شد که در مجموع تا پایان سال 3 هزار و 500 نفر اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری اظهار داشت: به صورت میانگین هر هفته, زائر اولی به صورت یک یا 2 کاروان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. افرادی که بالای 40 سال سن داشته و به‌علت محرومیت نتوانستند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند و یا در 10 سال اخیر به مشهد مقدس نرفتند به عنوان زائر اولی اعزام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.