1396-08-18 14:02
718
0
46351
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان:

استحباب زیارت امام حسین در هیچ شرایطی برداشته نمی شود

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان طبق روایات تحمیل خطر جانی و مالی برای زائر را هم مانعی برای زیارت امام حسین ندانست.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ حجت الاسلام سید جواد محمدزاده زیارت اربعین را یکی  از نشانه های مومن خواند که در روایات ذکر شده است.

وی گفت: با وجودیکه مکه اولین نقطه ایجاد شده در زمین و قبله گاه مسلمین و تنها خانه ای است که بدست پیامبران ساخته شده است اما در باب زیارت آن گفته اند حتی اگر احتمال خطر برای زائر خانه خدا وجود دارد زیارت از عهده اش ساقط است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین اظهارکرد: در روایات ما آمده هست در هیچ شرایطی حتی اگر خطر جانی و مالی هم برا شما دارد زیارت اباعبدالله را ترک نکنید.

وی ادامه داد: در زمان خلافت عباسی با وجودیکه برای زیارت کربلا اعضا و جوارح شیعیان را قطع می کردند اما امام صادق همچنان به زیارت آن سفارش می کردند.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: در زمان قدیم علمای شیعه غروب چهارشنبه با پای پیاده از نجف به طرف کربلا  حرکت می کردند و در شب جمعه خود را به کربلا می رساندند و امروز نتیجه آن مجاهدتها، برگزاری اربعین میلیونی در سالهای اخیر است. از اینرو تمامی گذشتگانی که این شعائر را زنده نگه داشتند در ثواب اربعین زائران امروز شریکند.

وی شب جمعه را شب زیارتی امام حسین خواند و افزود: بیشترین دعایی که در شب جمعه به خواندن آن با صراحت تاکید شد و باید به آن اهتمام شود زیارت عاشورا است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.