1396-08-24 12:58
652
0
46567
سردار صفایی در مراسم شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی گرگان:

دفاع از ولایت خواست اصلی شهداست/ رویکرد حمله دشمن از جسم به ذهن افراد تغییر کرده است

همرزم شهید باقری و فرمانده دوران دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی گرگان مهمترین مسئله ای که نظام را تهدید می کند جنگ سایبری و نرم خواند و در این راه دفاع از خط و مشی ولایت فقیه و عمل به فرامین ایشان را بهترین راه مقابله با نقشه های دشمنان برشمرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ سردار صفایی در مراسم چهارمین سالگرد تدفین  دو شهید دانشگاه علوم پزشکی در این دانشگاه به بیان ویژگی شهدا پرداخت و اظهار کرد: طبق آیات و روایت شهدا از مقام و جایگاه ویژه ای برخوردارند که در قیامت همه به مقام آنان غبطه می خورند.

وی با بیان روایتی از امام صادق گفت: نهایت خوبی رسیدن به مقام شهادت است که شهدا به آن دست یافتند به طوریکه در روز قیامت هنگامی که  از صحنه محشر عبور کنند تمامی پیامبران به احترام آنان برمی خیزند.

این یادگار جبهه و جنگ ادامه داد: در قرآن نیز به  ویژگیهایی همچون ناظر بر اعمال دیگران بودن،داشتن مقام شفاعت و روزی خوردن در پیشگاه خدا برای شهدا ذکر شده که این همه نشان از جایگاه ویژه آنان دارد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: آنچه باعث رسیدن آنان به این جایگاه و مقام شد داشتن ویژگیهایی همچون خدا محوری، دین محوری،ولایتمداری،خودسازی و تهذیب نفس و عاشق شهادت بودن، بوده است.

وی توضیح داد: شهدا در تما کارهایشان خدا را در نظر می گرفتند و برخلاف کسانی که محور کارها را خواسته ها و قرار دادهای انسانی می دهند آنان فقط خدا را در نظر می گرفتند و خوب و بد کارها را با ملاک دین می سنجیدند.

وی تصریح کرد: تمام خواسته ی شهدا برای تقویت اسلام ناب بود ولی متاسفانه شاهدیم کسانی که به ظاهر مومن و اهل رعایت احکام دینی اند از حلقومشان ترویج اسلام آمریکایی شنیده می شود و مطمعنا این خلاف مشی و راه شهداست.

سردار صفایی افزود: مهترین نکته ای که بعد از رعایت احکام الهی در وصیت نامه شهدا دیده می شود دفاع از ولایت فقیه است.

وی ادامه ادامه داد: اگر در کشور ما ولی فقیه نبود و رهبری جامعه را به عهده نداشت مطمعنا امروز ما هم وضعی اسفناکتر  از یمن داشتیم و استکبار نیز بر ما مسلط می شد.

 همرزم شهید باقری با اشاره به ویژگی تهذیب نفس در شهدا گفت: جبهه کارخانه انسان سازی بود و هر رزمنده ای که به جبهه می آمد تحت تاثیر فضا و سایر رزمندگان به خودسازی کامل می رسید به طوریکه عاشق شهادت می شد و می دانست تنها با این مرگ است که به صلاح و رستگاری می رسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که امروز به عنوان مدافعین حرم در سوریه مشغول جنگ هستند همان تفکر و اخلاص شهدای دوران دفاع مقدس را دارند.

سردار صفایی در بخش دیگری از سخنان خود به تهدید استکبار علیه ایران اشاره کرد و گفت: مقامات آمریکایی با صراحت گفته اند که دیگر با شلیک بر افراد به جنگ با ایران نمی رویم بلکه این بار با شلیک ذهنها با آنان مقابله خواهیم کرد.

وی گفت: شبهاتی که از طریق فضای مجازی در افکارعمومی جامعه رایج می شود نمونه کامل جنگ نرم دشمن است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: تنها راه مقابله با این تهدیها نیز مقابله از جنس خود آن تهدید است و باید حضور فعال در فضای سایبری و مجازی داشته باشید و به عنوان افسران جنگ نرم با کمک فرماندهان و اساتید این قرارگاه به مقابله تهدیها بپردازید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.