1396-09-02 13:33
871
0
46933
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:

پائین بودن سرانه کتابخوانی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی در گلستان شده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: جامعه توسعه یافته, دارای آسیب‌های اجتماعی کمتری است و رابطه معناداری بین آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن با کتابخوانی وجود دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ؛ رضا قوانلو ظهر امروز در بیست و پنجمین گرامیداشت هفته کتاب, کتابخوانی در سالن اجتماعات جامعه المصطفی گرگان اظهار داشت: وضعیت مطالعه در جامعه چندان مطلوب نیست و با وجود آسیب‌های اجتماعی,  مشخص است, سرانه مطالعه در جامعه ما, بسیار پایین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان افزود: شاخص اصلی در ارزیابی کتاب و کتابخوانی, منابع, فضا و سرمایه انسانی است, که در افق سند چشم‌انداز 1404, باید این شاخص‌ها افزایش یابد.

قوانلو تصریح کرد:  نشست کتابخوان, نشست نقدهای ادبی, نشست‌های مطالعاتی دورهمی, مسابقات کتابخوانی و دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح استان در جهت افزایش سرانه مطالعه و رساندن وضعیت کتاب و مطالعه در استان است.

انجمن کتابداران استان گلستان راه‌اندازی شود

علیرضا اسفندیاری مقدم رئیس دانشگاه آزاد واحد علی‌آبادکتول هم در این مراسم اظهار داشت: کتابدار باید بقدری توانمند بوده و به مانند یک غواص, بتواند کاربران را از اقیانوس بیکران اطلاعات نجات داده و به سوی کتاب سوق دهد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علی‌آبادکتول افزود: افزایش حجم اطلاعات و کاهش کیفیت آنها و عدم برخورداری از آموزش ها و مهارت در مواجهه با اطلاعات و کمبود وقت و زمان ,باعث شده تا به آسیب بی اشتهایی اطلاعاتی دچار شویم.

اسفندیاری مقدم تصریح کرد: کتابداران و کتابخانه‌ها در سرعت بخشی به فرآیند کشف دانش و حل مساله نقش موثری دارند و بتوانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علی‌آبادکتول تاکید کرد: برای حل مسائل صنفی و علمی, کتابداران باید انجمن کتابداران استان, با همکاری انجمن کتابداران کشور, در گلستان تاسیس و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.