1396-09-24 20:03
695
1
47863
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلاح جامعه

کارشناس مذهبی در بیان شیوهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیبی دلسوز و پدری مهربان در جامعه باشد.

به گزارش گلستان ما، معصومه عبداللهی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کلاس بیست اظهار کرد: در امر به معروف یا نهی از منکر نباید مفسده‌ای وجود داشته باشد یا ضرری متوجه کسی شود.

وی افزود: امر و نهی در جامعه  نباید باعث شود آبروی شخص مسلمان ریخته شود یا ضرر مالی یا جانی به کسی برسد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه قصد خود را در امر و نهی باید خالص کرد  و تنها برای رضای خدا اقدام نمود اضافه کرد:  آمر به معروف و ناهی از منکر باید عمل خود را از هرگونه برتری جویی پاک گرداند  و  بیشتر به فکر اصلاح جامعه و فرد باشد.

عبداللهی با اشاره به این شعر کربلا بر شیعه نا مکشوف نیست** حکمتش جز امر بالمعروف نیست افزود: حادثه کربلا خود علمی آشکار و استوار در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر است و بیشترین درس را می توان در مکتب عاشورا دریافت کرد.

وی بهترین راه ترویج امر و نهی را گسترش فرهنگ دین داری و حب اهل بیت  در بین جامعه به ویژه نسل جوان دانست و ادامه داد:  نسل جوان امروز به علت آسیب های وارد شده از فرهنگ غرب با ابزاری مانند رسانه،فضا مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستند .

این کارشناس مذهبی در ادامه تصریح کرد: ترویج واجب  فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر می تواند به احیای  فرهنگی یک جامعه کمک کند.

وی در پایان بیان کرد: امروز وظیفه رسانه ها بسیار دشوار و  پیجیده است که نیازمند مدیریت صحیح ، آگاهی بخشی و شفاف سازی بر مبنای آموزه های دینی است.

مصاحبه : رقیه وردان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.