1396-12-28 06:41
723
0
51780
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ به نقل از مینوخبر ، ابراهیم کریمی در این خصوص اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌های استانی با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی به عنوان کارفرما، معاون شهرداری مینودشت به عنوان دستگاه بهره‌بردار و مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت در محور گردشگری «چهل‌چای» آغاز شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته این اداره کل با اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اقدام به اجرای روشنایی مسیر  به طول 2 کیلومتر، احداث مخزن 100 متر مکعبی جهت انتقال آب شرب و انشعاب آب در محوطه، اجرای سکوی استراحت، روشنایی محور «چهل‌چای» به طول یک‌هزار و 500 متر و همچنین  احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در منطقه «آق‌چشمه» مینودشت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به عملیات اجرایی پیش‌بینی شده در این فاز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی پیش‌بینی شده این فاز شامل ترمیم روشنایی محور گردشگری «چهل‌چای» به طول پنج کیلومتر و تکمیل روشنایی فشار ضعیف محور انتهایی به «آق‌چشمه» به طول 800 متر است.

شایان ذکر است یکی از زیباترین تفرجگاه‌های شهرستان مینودشت و استان گلستان جنگل تنگه «چهل‌چای» است، که با مناظر و جاذبه‌های طبیعی در حاشیه شهر مینودشت قرار دارد و مکان بسیار مناسب برای بهره‌برداری مسافران نوروزی از این طبیعت است.
تنگه «چهل‌چای» که به بهشت نیز معروف است در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.