1397-01-08 13:59
652
0
52029
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مطرح کرد؛

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت جشنواره های فرهنگی و اقتصادی در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت : موسیقی ها، لباس ها و آیین های محلی صنایع دستی و غذاهای سنتی در جشنواره های فرهنگی و اقتصادی روستاها، سرمایه هایی است که میتواند ده ها میلیون گردشگر را به کشورمان و منطقه بیاورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در حاشیه جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای عطاباد آق قلا گفت : یکی از سرمایه های اساسی که در کشور های دارای تاریخ کهن وجود دارد، سرمایه های ناملموس هست و آن ها همه در دل اقداماتی است که شما امروز میبینید. موسیقی ها، لباس ها و آیین های محلی صنایع دستی و غذاهای سنتی و اینها سرمایه هایی است که میتواند ده ها میلیون گردشگر را به کشورمان و منطقه بیاورد.

وی افزود : این اقدامات باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد. این کارها نیازبه سرمایه اولیه ندارد. سرمایه اولیه آن دانشی است که طی هزاران سال در رفتار و کردار و زندگی مرسوم مردم محلی ایران شکل گرفته است بنا براین با کوچکترین سرمایه گزاری میتوان به جریان اقتصادی فعال کرد و آن هم جذب گردشگر گسترده گردشگر از سراسر ایران و خارج از کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد : ما همه ساله نمایشگاه های بزرگی در سراسر کشور برگزاری میکنیم و از همه روستاهای کشور به تفکیک دعوت می شوند. به عنوان مثال سال گذشته 15 تا 18 اسفند ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. همه 430 شهرستان کشور در این نمایشگاه حضور یافتند و بیش از 100 گروه موسیقی محلی ایرانی اجرا شد.

رضوی خاطر نشان کرد : در این نمایشگاه صنایع دستی را عرضه کردند و همه توانایی هایشان به نمایش گذاشته و فروش خوبی داشتند و توانستند با بنکدار ها و کسانی که در حوزه های اقتصای فعالیت دارند آشنا شوند و زمینه برای عرضه و تقاضا بدون واسطه برایشان فراهم شد.

وی تصریح کرد : ما باید با برنامه ریزی، حداکثر این ظرفیت ها را برای پیشبرد اهداف بلند مدت خود در جذب توریست و گردشگر به کار ببریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.