1397-03-17 14:40
659
0
54120
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور :

شب قدر فرصتی طلایی، برای شستشوی آینه دل است / روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و فرارسیدن ایام لیالی قدر گفت : شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

وی افزود : در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد چرا که این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

خیرخواه تصریح کرد :  در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت : شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.

علی خیرخواه افزود : اینکه شب قدر در ماه مبارک رمضان واقع شده است، مورد قبول همه مسلمانان است و هیچگونه شک و تردیدی در آن وجود ندارد؛ زیرا از سویی خداوند در قرآن میفرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است» و از سوی دیگر در آیه اول سوره قدر میخوانیم: «ما آن (قرآن) را در شب قدر فرو فرستادیم». با توجه به این دو آیه مبارکه، چنین نتیجه گیری میشود که شب قدر خارج از ماه مبارک رمضان نیست و حتماً در این ماه قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس ، گفت : روز قدس و اهمیت بزرگداشت آن ، که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل «قدرت» و توسعه یافتگی و تفرقه عامل «سستی دیانت» و عقب ماندگی است، طرح و تبیین گردید.

وی افزود : در طول بیش از سه دهه گذشته ، روز قدس همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه ها و پیش شرط های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام می بایست برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن داشته باشند.

خیرخواه در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد : روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است، از جمله اینکه نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است و همچنین به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است و امیدواریم ملت های مسلمان با حضور باشکوه در راهپپیمایی روز قدس بار دیگر، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و وحدت و اتحاد خود را به رخ دشمنان بکشند و نقشه های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب را خنثی نمایند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.