1397-03-28 00:21
531
0
54440
سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان:

صرفه جویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در منابع دادگستری استان گلستان

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۳۰۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که برخی از این آرا نیز حتی در سطح بین‌المللی هم بازتاب داشت و موجب تقدیر از قضات این استان از سوی برخی دستگاه‌‌ها گردید.

به گزارش گلستان ما؛ به نقل از معاونت فرهنگی قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین مهدی قاسمی وناجمی سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان با تشریح اقدامات و عملکرد معاونت تحت سرپرستی خود در سال گذشته تصریح کرد: با مجموعه اقدامات و فعالیت‌های همه همکاران و با ارشادات رئیس کل دادگستری استان، خوشبختانه در زمینه اقدامات فرهنگی موفق شدیم با ۲۷ پله صعود از رتبه ۳۰ در سال ۹۵ به رتبه سوم در سال ۹۶ دست یابیم.

وی از جمله اقدامات شاخص در دادگستری استان را صدور آرای مجازات جایگزین حبس برشمرد و اظهار کرد: بعد از برگزاری دو همایش در شرق و غرب استان گلستان با هدف ایجاد تغییر در نگرش قضات برای صدور مجازات‌های جایگزین حبس، میزان این آرا از حدود ۷۰۰ رای در سال ۹۵ به بالغ بر ۳۰۰۰ رای در سال ۹۶ رسید که برخی از این آرا نیز حتی در سطح بین‌المللی هم بازتاب داشت و موجب تقدیر از قضات این استان از سوی برخی از دستگاه‌ها شد.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان، ساخت و تجهیز نمازخانه‌های حوزه‌های قضایی این استان را از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته عنوان کرد و افزود: تعدادی نمازخانه وجود داشت که نیاز بود نوسازی و تجهیز شود. بر این اساس در همه حوزه‌های قضایی در سال ۹۶، تعداد ۱۱ نمازخانه ساخته و تجهیز شد و در حال حاضر در همه حوزه‌های قضایی نماز جماعت برگزار می‌شود که در اکثر آن‌ها برای امامت جماعت از قضات روحانی شاغل در دادگستری نیز استفاده می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی، استفاده از ظرفیت روحانیت به ویژه ائمه جمعه در فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات این معاونت در دادگستری استان گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با برگزاری همایش‌هایی با حضور ائمه جمعه و جماعت اهل سنت و شیعه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های در اختیار روحانیت برای انجام اقدامات فرهنگی را نهادینه کنیم که خوشبختانه در این زمینه نیز بسیار موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان برای ارتقای سطح اطلاعات حقوقی مردم، از پخش یک برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «سیمای قانون» خبر داد و گفت: این برنامه که روز‌های شنبه هر هفته از شبکه استانی پخش می‌شود، مخاطب کشوری دارد و خوشبختانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کارشناسان این برنامه نیز که مسائل حقوقی را تشریح می‌کنند، همگی از همکاران قضایی هستند و تلاش می‌کنند در این برنامه به تبیین اقدامات پیشگیرانه و کار‌های فرهنگی که مردم می‌توانند انجام دهند، بپردازند.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان، برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای و صرفه‌جویی در منابع را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات خوبی که توسط همکاران و با تاکیدات رئیس کل دادگستری استان انجام شده، حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در منابع صرفه‌جویی داشته ایم.

وی افزود: یکی دیگر از کار‌های بسیار خوبی هم که با دستور رئیس کل دادگستری استان انجام شد، تشکیل کارگروه صرفه‌جویی منابع در همه شهرستان‌ها بود تا این کار مهم با برنامه و بصورت منظم انجام شود.

قاسمی در پایان اجرای طرح تکریم ارباب رجوع را از جمله برنامه‌های سال جاری در دادگستری استان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با ارزیابی‌هایی که از سوی استانداری صورت گرفته، دادگستری استان گلستان در بین دستگاه‌های اجرایی استان در سه موضوع «عفاف و حجاب»، «اقامه نماز» و «حقوق شهروندی» نیز حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.