1397-06-27 13:55
678
0
57071
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است / زیربار ظلم نرفتن را از انقلاب حسین (ع) آموختیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه عاشورا نمایش پرشکوه عشق است، گفت: تبلیغات دشمن و برخی مسائل داخلی باعث فشار به مردم شده است اما ملت ایران با تقوای الهی و الهام از عاشورای حسینی بر همه مشکلات فائق خواهند آمد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد در جمع هیئت‌های عزاداری شهر گرگان اظهار کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس یک‌تنه توانست با دست خالی در مقابل یک دنیا و به تبع آن رژیم وابسته به اجانب و جنایتکاران و ابرقدرت‌ها را ساقط کند و این پیروزی را از نهضت عاشورا الهام گرفتند.

وی با بیان اینکه زیربار ظلم نرفتن را از انقلاب حسین (ع) آموختیم، تصریح کرد: با بیداری ملت‌های مسلمان جهان دیگر شاهد تکرار تاریخ ظلم بر انسان‌های بی‌گناه و عدالتخواه نخواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ابراز کرد: عزاداری‌های حسینی از روز هفتم محرم به اوج خود رسید و در روزهای نهم و دهم محرم شاهد افزایش چشمگیری از حضور مردم شهیدپرور و انقلابی استان گلستان خواهیم بود.

ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: اوج برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که در روزهای نهم و دهم محرم خواهد بود که چندین برنامه محوری در این روزها برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: نخستین برنامه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تجمع هیات مذهبی در سراسر استان گلستان است که مردم و دستجات در نقطه مرکزی شهرشان تجمع می‌کنند و برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در روز تاسوعای حسینی ساعت 9 صبح واقع در چهارراه میدان (میدان عباسعلی) در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

ولی‌نژاد از برگزاری نماز ظهر عاشورا در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: در مراکز استان‌ها نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و در روستاها به صورت مجزا و یا در امامزاده‌ها و اماکن مذهبی نماز ظهر عاشورا برپا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته مراسم تجمع هیات مذهبی برای عزاداری بر سید و سالار شهیدان در مراکز بخش‌های استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجمع بانوان در ایام محرم برای عزاداری بر سید و سالار شهیدان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی در سراسر استان گلستان برگزار خواهد شد.

ولی‌نژاد با بیان اینکه مراسم سینه‌زنی کمر به کمر در شهرستان رامیان برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم به صورت پخش زنده از صدا و سیمای مرکز ایران پخش خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.